• Inseminera2014

Inseminering - tips och info

Ska snart insemineras en första gång och fyllde nyss 40 (troligtvis köra t Danmark i morgon). Har 2 barn och är nu singel. Har pcos så många ägg ligger kvar i hönan Agda. Fick höra av kliniken att jag är gammal o de provar 3-4 insemineringar o sen IVF. Blev medlem här på FL idag. :) Skaffa en privat gyn som är kopplad till sjukvårdsprogrammet med högkostnadskort.

Hade en 16 mm stor äggblåsa i torsdags efter Pergotimekur. Har dock en 5 cm stor cysta i samma äggstock som kan störa. Vanligt med uteblivna ägglossningar med pcos och äggblåsorna som inte spricker kan fortsätta att växa och blir ofarliga cystor.

• Inseminera2014

Ametisten> Mitt argument att jag fött barn för 3 år sedan och jag blev gravid på första Pergotimekuren var inte till mycket hjälp. "Jordemoren" sa vänligt men bestämt att jag är faktiskt GAMMAL och det sjunker drastiskt vid denna ålder. Hon intalade redan att vi får nog köra IVF, men vi försöker först 3-4 ggr...

• Inseminera2014

Börja med att läsa på materialet på klinikernas hemsidor, bestäm öppen eller inte öppen donation (jag valde öppen för det är det som kommer att gälla i Sverige framöver). Kolla runt olika kliniker. Ta könstesterna direkt så är det gjort. Du har fött barn så papper på rubella/röda hund har du redan, plocka fram dom papperna. När du fått svar på könstesterna (jag gjorde det på hudkliniken på löpande-band-mottagning på sjukhuset) så boka in journalsamtalet. Men var riktigt påläst så slipper du älta länge. Jag fick avsatt tid 1-1,5 h men vi var klara på 15 minuter för jag var väl insatt och hade klart för mej med allt.

• Inseminera2014

Ha ha...inte könstesterna...könssjukdomstesterna. Jag tror bestämt att du vet om att du är qvinna redan.

• Inseminera2014

Det var drop in på hudkliniken på landstinget ja. Ta en nummerlapp och sen blir man inkallad. Sen berättar du vad du vill testa.
    Du får kolla på den kliniken du ska till vad de kräver (kan skilja sig lite). Men hiv, klamydia och hepatit (2 sorter).
    Sen immun mot röda hund hade jag på papper från tidigare graviditet så det vet jag inte hur du kollar upp.

• Inseminera2014

Fick plus idag på andra försöket. :)
    Tror Otrivellen gjorde underverk som garanterade ägglossning (har pcos).
    Går på Vitanova.

• Inseminera2014

Kan inte hjälpa med gyn då jag bor 4 h bilresa ifrån. Men har inte Uppsala en fertilitetsklinik, har för mej det. :)

Svar på tråden Inseminering - tips och info