• MissMf

Högt sf mått som inte följer kurvan v.30

Mätte magen med sf mått 25cm i V.24+2. Var hos bm idag igen v.28+6 och sf måttet var 31cm förra gången var det över normalkurvan och nu hade det gått över den övre kurvan oxå. Fick ett nytt besök inbokat om 2 veckor för o se hur det utvecklar sig o ta ställning till ett tul. Någon annan som varit med om samma? Rätade kurvan ut sig så det såg bra ut? Fick du en jättebebis? Kom barnet innan bf? På rul så var bebis mellan 9-11% större än vad han skulle va i den veckan.. Men svår de här. Hoppas nästan på ett tul för o se om de e en stor bebis eller bara konstig form på magen eller mycket fostervatten.

• Svar på tråden Högt sf mått som inte följer kurvan v.30
  • MissMf

Var hos bm idag igen o mätte o sf måttet va 34 nästan 35 cm o jag e i vecka 30+6 idag. Bm ville att jag skulle på tul, hellst denna vecka. Men fick tid den 23 så över en vecka.. :(

• MissMf
    Frida Andersson skrev 2014-05-28 16:41:40 följande:

Var på tul i v31 någon dag innan v 32 bara då visade sig den lilla ligga på +7% jag har legat på översta kurvan hela tiden. Om han där inne inte får för sig att fara iväg som ett skott så en klimp runt 4 kg. Fick ingen exakt vikt utan var vad bm trodde ungefär. Fått två stora flickor innan. Nr ett 4625 och nr två 4155 (nr ett akut snitt nr två planerat snitt och trean blir även snitt)

Bebis kom idag v.37+1. 3580g o 50cm! Perfekt tycker mamman! 6 timmar från vattenavgång o va fullt öppen vid 12 när vi kom in :p
  • MissMf
    Frida Andersson skrev 2014-05-28 19:07:26 följande:

ååååå grattis!!! Vad blev det??? nu blev jag avis!
    En kille! :) men vi hade tjuvkollat :p ligger o tittar på när han sover på mej :) <3
Svar på tråden Högt sf mått som inte följer kurvan v.30