• Bergkwist85

Hjälp... Har för mycke mjölk!

Jag fick mitt andra barn i onsdags och mjölken kom igång i lördags. Hon äter inte ovanligt ofta eller så. Men jag ha såå mycke att jag måste pumpa ur i mellanåt efter som det blir spänt och små knölar på sidan av brösten. Hur gör man så man får mindre mjölk?

• Svar på tråden Hjälp... Har för mycke mjölk!
  • Rosa Fluff

Det ger med sig med tiden. Brösten kommer ställa om sig efter vad din bebis äter.

• Pissenisse

Lätta bara på trycket, pumpa inte för mycket för då ökar du bara mjölkproduktionen. Ha tålamod så kommer det att stabiliseras.

• BigMami

Tryck ur mjölken för hand istället för att pumpa. Då stimulerar du inte "igång" det på samma vis.

• Rocket Mania

Undvik att pumpa, det stimulerar brösten att producera mer. Massera fingerlätt i en varm dusch om du får knölar.

Om det inte ger sig om några dagar, blockamma! Dvs amma från höger bröst två ggr i rad och sedan vänster följande två gånger.

• Flaskpostaren

Gör white russians?

• Chocoholica
    Ramborg skrev 2014-03-31 21:53:48 följande:
    Donera till närmaste neonatalavdelning?

Det behövs alltid.
    I'd give up chocolate but I'm no quitter
  • Bergkwist85
    Flaskpostaren skrev 2014-03-31 21:54:47 följande:
    Gör white russians?

Ja det hade varit nått haha =)
  • Rocket Mania
    Flickan och kråkan skrev 2014-04-16 12:35:35 följande:
    Om du fortfarande har överproduktion så BLOCKAMMA!
    Pssst...#4
  • Flickan och kråkan
    Rocket Mania skrev 2014-04-16 13:51:25 följande:
    Pssst...#4

Hoppsan . Fast har man ordentlig överproduktion så är två gånger på ramen en droppe i havet.
  • Flickan och kråkan
    Flickan och kråkan skrev 2014-04-16 13:53:58 följande:
    Hoppsan . Fast har man ordentlig överproduktion så är två gånger på ramen en droppe i havet.

RAKEN. Mobiltelefoner .
  • fyrabarnsmor4
    Flickan och kråkan skrev 2014-04-16 13:53:58 följande:

Ja det är mobiltelefon som kan hitta på roliga ord..

Men ändå måste jag undrar hur det skulle gå till... Skulle det bli bättre om man gör det på ramen?

Svar på tråden Hjälp... Har för mycke mjölk!