• Tillaan

Unga blivande mammor i december 2014

Kittten skrev 2014-05-23 15:33:00 följande:

Hej! Jag är 22 år och skulle jättegärna hänga på den här tråden. Jag har dock BF 18 november men hittade ingen novembertråd. December är ju inte långt efter så hoppas det går bra =) Nu ska jag läsa igenom tråden lite mer! 

Välkommen :)
  • Tillaan
    nötskalet skrev 2014-05-25 19:43:33 följande:

Hej! Jag hoppar gärna in här! :D
    Jag är 21 (född sent 92), och min sambo är född -87. Vi är nygifta och bor i ett mysigt radhus.
    Vi har BF 23/12-14, så spännande x)

Går in i v.11 på onsdag, så nu är det nedräkning till v.12 :)

Välkommen och grattis :)
  • Tillaan
    puckow skrev 2014-05-27 02:06:12 följande:

Åh vad jag är nervös inför onsdag haha :P

Och sen att berätta på jobbet... Kommer säkert få sparken :(

Äh det kommer gå fint. Får man fråga varför du ska berätta?

Jag har valt att inte säga något förrän det syns, de få nära jag har där vet. Men resten behöver inte veta. Så känner jag :)
  • Tillaan
    kossan skrev 2014-05-27 17:58:31 följande:

Migränhelvete!!!

Har innan graviditeten inte haft migrän på två år, nu har jag haft det två gånger inom en månad!!!

Båda gångerna har jag varit på jobbet när det händer...

Jag läste på vårdguiden att om man har migrän utan aura så blir det oftast bättre under graviditeten men har man med aura (vilket jag har) så blir det ofta sämre. Nu vet jag vad jag har att se fram emot det följande halvåret... :(

Vette tusan, men jag har en hemsk huvudvärk, haft det i tre dagar nu. Gräver snart ut hjärnan :@
  • Tillaan
    puckow skrev 2014-05-27 07:57:07 följande:

Alltså att berätta när det är dags att göra det.. Kommer bli ett himla liv och jag kommer nog förlora jobbet då min brukare är så..

Men så får de ju inte göra. Avskeda någon för att den är gravid.
  • Tillaan
    puckow skrev 2014-05-28 09:48:48 följande:

Nej man får inte men eftersom jag jobbar som personlig assistent så kan ju hon säga att de beror på nåt annat och då kan jag inget göra.

Varit på ultraljud nu iallafall, slapp vul!, va i v 7 så verkar bli i januari ändå :P

Men då får väl företaget skaffa en ny brukare?
  • Tillaan
    puckow skrev 2014-05-28 16:38:25 följande:

Försöker få tag i kontaktpersonen för att be om att få byta men hon svarar aldrig. Söker nytt hela tiden för jag inte orkar men finns knappt nåt jobb här uppe :/

Och i slutet av juni begär de att vi ska jobba dygnspass var tredje dag och när jag sa att jag inte vet var jag ska ha dottern blev det livat att ingenting va omöjligt och att jag skulle skaffa nattis osv..

Aja, borde få nytt snart hoppas jag! :)

Ja, för det låter ju väldigt konstigt :/ håller tummarna för er!
  • Tillaan
    kossan skrev 2014-06-02 00:16:04 följande:
    Ja men det som gör mig orolig är att det känns hela tiden, även när jag sitter still och vilar. Förut kändes det bara när jag hade rört mig mycket.. Borde jag vara mer försiktig då och ta det lite lugnare?

Det gör ju inte jätteont, det bara "känns"! ;)
    Mitt kändes tidigare hur jag än gjorde och senare mot v. 10 så högg det bara till då och då. Akutläkaren sa att en del kan känna det så hårt som knivhugg, vilket jag hade :/
  • Tillaan
    kossan skrev 2014-06-02 14:00:09 följande:
    Skönt, så ont har jag inte tack och lov!! :p
    Det verkar gå lite fram och tillbaka. Men då är jag lite ner lugn och tänker att det är så det ska vara!

Har ni gått upp något i vikt förresten?
    Jag har inte gått upp nånting, pendlar mellan att väga 51.1 och 53,5 hela tiden, innan vägde jag 52-53 någonstans...
    Åh vad glad jag blir! Någon som har samma vikt som mig :) Jag har inte fått mage och vikten står stilla. Dock har jag ju fått ett UL imorgon så vi ska titta.
Svar på tråden Unga blivande mammor i december 2014