• Tillaan

Unga blivande mammor i december 2014

kossan skrev 2014-06-18 22:38:38 följande:
    Jag blev framflyttad så nu är jag faktiskt i v. 14! :)

Trodde det var 13 innan! :p men jag är så svullen nu, svärmor sa idag när jag hade en lös tröja att nu ser jag verkligen gravid ut. Så det går inte att dölja så mycket längre! :p

Ja jag menar det, självklart kan de glömma och kan inte informera om allt men då verkar det ju inte vara jättevanligt iallafall! ;)
    Nej men det kan nog vara så att det var den du kände :)
  • Tillaan
    kossan skrev 2014-06-23 09:24:16 följande:

Imorse kände jag hur magen blev alldeles hård när jag låg i sängen. Det måste varit någon form av sammandragning, för jag kände jättetydligt, livmodern. Det var som en liten boll innanför huden! ;)

För övrigt mår jag jättedåligt idag, är trött, irriterad, känner mig ful, har ingen ork till någonting... :(

Hur mår ni?

Det var det :) lätt att den bara är på en sida då också ^^

Usch, dom dagarna är inte roliga alls! Gör sånt som du tycker om och ät god mat. Fast jag brukar nog mest ligga och tjura vid de tillfällena. Haha!

Jag mår bra, kände sparkar idag, helt övertygad om att det var det.
  • Tillaan
    puckow skrev 2014-06-23 18:18:32 följande:

Jag har fått foglossning och vill just nu bara dö ungefär.. Blir bara värre att jag har ett tungt jobb och jobbar i obekväma ställningar.. Ska till bm imorgon och prata med hon, såhär kan man ju inte jobba :/

Man får absolut inte lyfta när man har foglossning, bra att du fick en tid med henne. Hon kommer nig att sjukskriva dig :/
  • Tillaan
    kossan skrev 2014-06-23 20:22:26 följande:
    Att man kan få sammandragningar på ena sidan av magen menar du?

Nej det var inte kul alls, jag var tyvärr tvungen att jobba mig igenom en stressig dag som inte gav så mycket utrymme för att bättra humöret.

Och så fick jag den glada överraskningen att mina linfrön som jag äter till frukost för att slippa förstoppningen satte fart på magen.. Jippi när man är på jobbet. Eh ursäkta jag måste gå och bajsa! Nej det händer inte i min värld! xD

Åh va härligt, vad är det som gör att du är så säker på att det var sparkar?

(Bara nyfiken så jag vet vad jag själv ska känna efter) :)
    Menar att ena sidan av magen blir

Hård vid sammandragningar. Det blev den för mig vid ett tillfälle, som en boll på ena sidan.

Amen fy så trist, hoppas du mår bättre nu. Jag är hopplös, jag säger bara rakt ut när det är dags :p fast mina kollegor är rätt frispråkiga.

Det kändes liksom inifrån. Som en buff, jätte svårt att förklara. Men det känns svagt, så jag låg helt stilla med händerna på magen så kände jag hur det petade där inne. Häftigt!
  • Tillaan
    Gullelullannn skrev 2014-06-23 23:13:18 följande:

Men för mig är det sen förr v en stor kula varje morgon när

Min blåsa är överfylld.. Även om jag ej kissat på super länge. Som att livmoder trycks fram. Som en riktig gravidkula oftast vä sida ibland Hö eller mitten. Inte någon sammandragning för mig iaf utan nog bara saker som inte får plats och börjar bli gravidmage på riktigt :)

Så fick jag med ^^ nu är det liiiiiten gravidkula när jag ligger ner.
  • Tillaan
    puckow skrev 2014-06-24 06:07:11 följande:

Nej jag vet, så jag hoppas hon ger mig tid till sjukgymnast så fort som möjligt.. Kan knappt lyfta dottern utan att tro att ena skinkan har en kniv i sig :/ iallafall fått tag i foglossningsbälte så jag hoppas det ska hjälpa.. Och har två dygnspass kvar denna månad som jag måste jobba :(

Men fy :/ kan du inte byta dem? Någon på jobbet som vet om din situation?
  • Tillaan
    kossan skrev 2014-06-24 08:38:42 följande:
    Aha, det ska jag känna efter nästa gång, nu var jag mest fascinerad över att jag kände något alls! :p

Ja jag har ju inte berättat något på jobbet än, men jag är så glad utåt sett ändå, sen är det för mig själv som jag går och mår dåligt... Inte så nyttigt kanske men jag är alltid så på jobbet! :p

Va häftigt!! :D jag längtar tills jag ska känna något!

Låg du och försökte känna efter eller kom det bara? :)
    Det var på morgonen och jag tyckte det kändes konstigt i magen så la jag händerna på och förstod då att det var liten som petade ^^
  • Tillaan
    puckow skrev 2014-06-24 08:45:41 följande:

Nej kan ju tyvärr inte det, vi har inga vikarier och alla som jobbar jobbar dygnspass var tredje dag... En vet om det men hon jobbar lika mycket så går inte heller. Ska prata med bm för detta går inte, gick med dottern till dagis typ 500 meter bort å nu känns det som fan, å vänster är värst och det är benet jag använder mest krångligt på jobbet :/

Men fy! Ring dit direkt, för det där är inte alls bra. Du måste vara rädd om din kropp, du har bara en.
  • Tillaan
    kossan skrev 2014-06-24 22:49:56 följande:
    Va coolt! :)
    Inte känt något idag eller igår. Man vill ju känna hela tiden nu :p
  • Tillaan
    puckow skrev 2014-06-25 09:30:07 följande:

Fick tid hos sjukgymnast 1 juli så hoppas tiden går fort!

Men va! Tog de dig inte på allvar?
Svar på tråden Unga blivande mammor i december 2014