• Tillaan

Unga blivande mammor i december 2014

kossan skrev 2014-05-19 13:50:09 följande:

Gick in i v. 10 idag och det känns väldigt bra!! :D

Har lite ont i magen och lite småvärk i ryggen, typ i svanken. Men det hänger nog inte ens ihop! :)

Faktiskt så gör det de. Det är många som får ont i ryggslutet i början av en grav eftersom det växer där nere :)
  • Tillaan
    LillaLady skrev 2014-05-19 20:05:05 följande:

Jag har också ont i ryggen, eller snarare svanken o svanskotan :/ fråga läkarn vad det kunde bero på, o han prata om att jaaaa det är absolut inte pga graviditeten..
    Nää eller hur.... Obestämd Läser man här inne så verkar ju var o varannan få ont i ryggen rätt tidigt.. Medans bm o läkarn säger att det är "omöjligt" innan va 25.. :S

Dum spiro, spero
    Äh, inget är omöjligt, vi har ju ont och är gravida. Hade inte ont innan. Så isåfall har jag väl blivit sjuk då :p
  • Tillaan
    LillaLady skrev 2014-05-19 20:15:19 följande:
    Nej jag tycker så jag med. vafan det är ju mycket som händer i kroppen. Klart man får ont när de håller på o växer!! :P Nä samma här, det känns som om jag har legat skitknasigt, men sånt brukar inte hålla sig kvar i över en vecka ;)

Dum spiro, spero
    Precis ;)

Märker bara att jag är så sjukt arg idag :/
  • Tillaan
    puckow skrev 2014-05-19 21:34:42 följande:

Ja humöret är inte på topp + sluta röka och snusa på det - hua! Fått bita mig i tungan måååånga gånger :P

Heja heja! Glad att jag slutade för flera år sedan :)
  • Tillaan
    puckow skrev 2014-05-20 07:18:44 följande:

Jag försöker :P just nu är nikotinfritt snus min räddning, men är iaf bättre än att snusa riktigt snus :) så inte rökt sen söndags vid 13 och snus sen i fredags mitt på dagen, såhär länge har jag inte varit utan sen jag börja snusa för typ 10 år sedan! (Shit va gammal man känn sig när man säger det, men man va ju ändå 14 för 10 år sedan!)

I know! Hade rökt i 7 år när jag slutade. Känns ju hemskt! Men jag hejar på dig :)
  • Tillaan

Jag hade bestämt mig, så då är det inte svårt, men det är tufft. Tufft som fan!

Men nu har du ju en underbar anledning till att sluta :) skriv gärna hur det går så vi kan heja på dig. Jag skrev alltid ut på Facebook "134 timmar rökfri" osv.. Man fick otroliga mängder med pepp av det. Fanns såå många som verkligen hejade på :)

• Tillaan
    puckow skrev 2014-05-20 12:10:07 följande:

Det är pga grav jag slutar, annars hade jag inte klarat det! Rökte med dottern, slutade två månader när hon var född men började sen igen, men då fanns det en del orsaker i det med (inte för att det är nåt att skylla på men)

Men nu ska de baske mig bli ett slut ;)

Kan jag inte göra, det är som att få ut med att jag är gravid i min omkrets ;)

Kan man inte sluta utan att vara gravid? Eller misstänker dem det direkt då?

Fick känna liten mage i morse innan jag fick upp. Så fantastiskt det var :)
  • Tillaan
    puckow skrev 2014-05-20 13:54:01 följande:

De misstänker direkt :P

Åh mysigt :)

Japp, 90a här!

Okey, ja då blir det ju svårt :/

Då är vi samma ^^
  • Tillaan
    puckow skrev 2014-05-20 15:51:01 följande:

Jo :/

Hade faktiskt inte tänkt gå ut på fb med den här graviditeten faktiskt :)

Du är nog äldre, är född i december :P

Aw ^^ då är jag drygt ett halvår äldre.

Okey, får man fråga varför? :)
Svar på tråden Unga blivande mammor i december 2014