• Tillaan

Unga blivande mammor i december 2014

LillaLady skrev 2014-04-21 15:29:38 följande:
    Hoppas spyan höll sig borta!
    Kan inte ge dig nå bra tips heller, för att äta något i sängen har än så länge inte direkt hjälpt mig något..

Jag tyckte dock att spydde jag så försvann illamåendet en stund. Vilket var rääätt skönt. :)
    Dum spiro, spero
    Förstår det :/ brukar äta Mandelbiskvier det har funkar hitintills och ligga helt stilla. Men man måste ju tyvärr röra på sig ibland :/

Jag kan inte spy, vet inte alls varför. Eller jo, tror jag tycker det är så vidrigt så jag inte låter mig själv. Det åker upp, men kommer inte upp i munnen så dreglar jag och blir dåsig. Men sen händer inget mer, inte jätte kul när jag var magsjuk kan jag tillägga ;p
  • Tillaan
    morphet skrev 2014-04-21 17:47:18 följande:

Låter skitjobbigt med erat illamående :( Jag känner inte alls så, kanske lite lätt när jag inte ätit på länge. Däremot kan jag äcklas lite av stekt mat och potatis. Vill helst bara äta mackor, pasta och räkor. Har ätit minst tre räkmackor senaste veckan! Är det någon mer än jag som är helt ohyggligt trött på dagarna?! Jag kan somna ståendes just nu. Går in i vecka 7 i övermorgon. Hur länge ska det vara såhär liksom?

Min trötthet har lagt sig lite nu, är i vecka 8 nu.

Stekos är jobbigt, men försöker äta det jag ska, vill veta vad jag är sugen på. Jobbigt att handla när man är sugen på allt :(
  • Tillaan
    kossan skrev 2014-04-22 20:35:05 följande:

Jag såg att jag hade lite mörkgula flytningar i trosorna när jag kom hem från jobbet. Jag tog ett papper och torkade med för att se så det inte var blod. Men det var bara gula flytningar. Är det konstigt och något jag behöver oroa mig för?

Jag har värk i magen (äggstockarna och livmodern typ) efter en hel dags arbete nu....

Ökade flytningar är normalt, om de kliar och luktar illa så kan det vara svamp som också är vanligt vid graviditet.

Du kan tänka dig en ballong, som du blåser upp, hur den ökar i storlek. Så gör din livmoder just nu och då kan man ju förstå att de känns en hel del.

Får du ondare och du är osäker så ring rådgivningen och kolla.

Men lyssna även på din kropp, verkligen. Det är viktigt nu.
  • Tillaan
    LillaLady skrev 2014-04-23 11:35:58 följande:

fler än jag som verkligen inte riktigt har fattat att ni är gravida?? haha
    har så svårt att förstå att det faktiskt växer något i magen. 
    Eftersom jag i vanliga fall har problem med magen med diverse värk, illamående och toalettbesök så känner jag mig typ som vanligt, (nästan, det är snäppet värre nu..) 
    Längtar såå efter att få se/höra något som tyder på att det lever något där inne som skapar allt.. Glad

Dum spiro, spero
    Ja, jag fattar 0, har ständig molvärk och ömmande bröst. Mår illa som en gnu och är såååå varm.

Men önskar så att det kom en liten kula också :)
  • Tillaan
    LillaLady skrev 2014-04-23 12:58:25 följande:
    Jaa, en liten kula istället för de man har nu.. Är toksvullen o ser ut som om jag har svalt en ballong.. xD 
    Dum spiro, spero
    Ja precis, tänk att få ha en liten myskula bara :)
  • Tillaan
    kossan skrev 2014-04-25 08:08:53 följande:
    Vi har sagt att vi gärna vill göra det. Sambon är så orolig för att något ska vara fel... Även fast inget pekar åt det hållet. Vi fick rådet att gå in och titta på en informationsfilm tills inskrivningen. Så det ska vi göra! :)

Men nu insåg jag att det säkert kommer kosta, eftersom man är under 35. :(
    Vi kommer inte att göra det, de kommer ju säkert se på RUL ifall något är helgalet och då får vi ta det då. För jag tänker inte göra abort bara för att det har en missbildning, lika mycket värt i mina ögon. Förstår självklart att det är ett jätte tufft besked att få. Men så känner vi just nu iallafall.
  • Tillaan
    kossan skrev 2014-04-25 13:12:41 följande:
    Jag tror förresten att mitt illamående har satt in nu... :(
    Hela dagen igår kände jag mig olustig och lite småillamående och åt nästan ingenting. Imorse mådde jag likadant men tvingade i mig frukost, nu när jag skulle äta lunch så va jag så hungrig så det kurrade i magen men bara jag kände lukten av min mat så fick jag kväljningar.... Nu har jag petat i maten.
    Ge mig tips på vad som är lättare att äta. Ni som redan mår illa har säkert några tips! Jag måste ju överleva arbetsdagarna, helst utan att kräkas!!!! (Ångesten sätter in nu, ganska rejält!!!!!)
    Om du får ångest så lär illamåendet bli värre. Men försök att dricka mycket vatten, det lindrar för mig. Finns även receptfria tabletter på apoteket mot illamående.
    Ät sånt som du gillar, smoothies är ju lätta, drickyoghurt, banan. Sånt som är lätt att äta liksom, men försök inte att äta sånt som du är osäker på, då blir det ju bara en pina i att försöka få i sig maten.
  • Tillaan
    kossan skrev 2014-04-25 13:08:00 följande:
    Jo det kan man säkert göra men vi är nog mest rädda för DS, jag vet jag känner mig hemsk! Men jag vill ha ett friskt barn, för min egen del, att allt blir så mycket lättare då. Eller mindre svårt iallafall! ;)
    Ja, alla tänker vi olika ^^ Men jag tycker det är för dyrt, jag får ju ändå se det sen iallafall, så känner jag ^^
  • Tillaan
    kossan skrev 2014-04-25 13:28:44 följande:
    Jag ska kolla vad det kostar först och så ska vi kolla på dom där filmerna och bestämma oss sen! ;)
    Räkna med runt 2000.- Om du gör ett ul i v. 12 och får reda på det, eller ett i v, 18, bara 6 veckor i mellan.
    Skulle du ta bort barnet om det har en missbildning?
  • Tillaan
    kossan skrev 2014-04-25 13:27:10 följande:
    Tack för tipsen. Jag ska försöka ta det lugnt, men jag har sån fobi för spyor! :p
    Plus att jag vill inte att det ska märkas på jobbet än då jag måste vänta med att berätta för det är en ganska känslig situation just nu... :/
    Förstår, hur långt har du kommit nu? Har också fobi, spydde senast när jag var 8 eller något ^^ Finns ju tpy åksjukearmband också, har jag hört ska funka för vissa.
Svar på tråden Unga blivande mammor i december 2014