kossan skrev 2014-06-25 21:12:02 följande:
Haha men vilken tur! Hur berättade du för kollegorna?
Ja jag försöker tänka så, men jag är sån som vill prestera bra och vill att de ska vara nöjda med mig! +att jag sitter på kunskaper som väldigt få har där jag jobbar!
Men å andra sidan så ser jag det som hämnd då de utnyttjar de anställda och är inte så sjyssta egentligen. Jag fick exempelvis inte den lönen jag ville ha, de ville inte ens diskutera och han sa att de tar hänsyn till åldern. Även fast jag är mycket bättre och har mer erfarenhet än de som är 40, så spelar det ingen roll eftersom jag är ung...
Då tänker jag: "rätt åt er då, lös problemen när jag är borta i ett år. Jag tänker inte svara i telefonen när ni vill ha hjälp"
Precis! Är man inte schysst så har man inget att hämta!
Så är det åå vårt jobb med, jag är 24 och kan mer än de som jobbat där i 40 år. Helt sjukt. Ändå är jag låååååååångt under dem i löner. De fick klara sig utan mig ett tag under ett varsel och nästan hela verksamheten rasade när jag inte var där, då ingen hann med det jobbet som jag gjorde.
På så sett så borde de vara rädda om dig eftersom du har stora kunskaper. Så tänk på dig själv och liten nu. Det här är för fasen erat år :D
Vi satt på fikat så sa jag bars att jag har en sak att säga. Så sa jag att jag har en bebis i magen och sa att jag är halvvägs och då stod de typ med hakan i knäna för de inte märkt/sett någonting. :)