Inlägg från: Duckan |Visa alla inlägg
  • Duckan

Förskoleklass, ja eller nej?

Ja, mitt barn går i förskoleklass just nu. Vi hade inga funderingar på att hon inte skulle gå. Tycker hon har blivit så "stor" sen hon började där. Kan läsa och skriva, lär sig nya saker varje dag. Kan inte se varför man skulle vilja välja bort det?

• Duckan

På fsk är det ju inte samma stimulans för de äldre barnen, kände jag iaf på vår fsk där dottern gick. Vi var och hälsade på för lite sen och det var ju bara små-kottar som for omkring där nu kändes det som. Kan inte se att dottern hade haft roligt där ett år till. Det är olika för alla såkalrt, bara en tanke.

• Duckan

Det låter trist Flickan och kråkan. Så är det inte i dotterns 6-års. Senast igår berättade hon glatt att hon fått hålla i morgonsamlingen och läst högt för alla barnen, 2 ggr samma vecka. Hon har lärt sig så mycket och det kommer engelska ord och fraser hela tiden.

• Duckan

Vad jag dock inte är nöjd med på vår skola är just att det inte är en skola. Våra barn hamnade i kontorslokaler 500 m ifrån själva skolan. Det finns inga äldre barn att se upp till, ingen skolgård, ingen gympasal och det gör mig lite förbannad.

• Duckan

Flickan och kråkan, när jag var 6 år gick jag på sk Lekis som funkade ganska precis som 6-års idag. Däremot har jag inte gått på fsk alls. Så helt oförberedd var då inte jag när jag började åk 1.

• Duckan

Det förstod jag Flickan och kråkan, det var mer svar på din fråga om vi var oförberedda när vi började åk 1 på den tiden då 6-års inte fanns.

• Duckan

Jag är snart 40 Lekis jag gick på hade inget med fsk att göra utan var en separat verksamhet. Hur som,  jag tycker det var både kul och lärorikt.

• Duckan

nozpa, just antal dagar minns jag inte, men det gör nog min mor om jag frågar henne. Var några dagar i veckan i alla fall.

Svar på tråden Förskoleklass, ja eller nej?