• LuPeRo

Vi runt 35 år som väntar barn

jamieblue skrev 2014-09-08 19:19:51 följande:
    Bor du i landsting där alla får göra sockerbelastning? Jag har inte gjort någon, tror att de bara gör på personer som har för högt blodsocker här.

Vad är egentligen lägsta järnvärde som är ok?
    Ja här får (vad jag vet) alla gör en sockerbelastning runt vecka 30-32. Jag har gjort två, en i redan vecka 8-9 men det är för att jag har diabetes i familjen

Normala järnvärdet är 120, men är ganska normalt att ligga på runt 115. Men hamnar man under 104 så räknas det som väldigt lågt. Men jag oroar mig inte så mycket Visst är jag trött, men vem av oss är inte det?
  • LuPeRo
    Mon bébé 81 skrev 2014-09-09 20:40:09 följande:
    Jag frågade min BM om när bebisen "ska" vända sig, och då svarade hon att de inte brukar lägga sig åt rätt håll förrän runt vecka 32. Dock var hon noga med att poängtera att många barn håller på och snurrar runt och vänder sig även längre fram än så. 

Jag går in i vecka 30 på torsdag, och min bebis har definitivt inte vänt sig rätt ännu. Hon gör mest kullerbyttor och stampar på min urinblåsaFlört
    Ja hade min bara vänt sig överhuvudtaget hade jag varit glad
    Nej, detta lilla pyret ligger alltid (och har gjort det hela tiden) med ryggen uppåt och vägrar vända sig. Den vill alltså inte flytta sig. Snacka om att hitta en bekväm ställning och plats
    Så alla sparkar/slag jag får är neråt eller inåt, eller både och. Men jag har inte fått en enda spark uppåt sedan jag började känna av h*n

Så nu ska vi börja hålla koll på det för att se om vi kan locka bebisen att vända sig eller om det lär behövas ett vändningsförsök i slutet. Men det tar vi då
  • LuPeRo
    Bebislängt skrev 2014-09-18 17:26:44 följande:

38+6 och i natt trodde jag att vattnet hade börjat gå men det visade sig vara en teckningsblödning. Jag har fått en molande "mensvärk" som kommer och går nu under eftermiddagen. Läkaren trodde att det var nära nu men det känns ändå långt borta. Jag vill ha ordentliga värkar hehe.

Hur går det? Nu är det ju nära för dig
  • LuPeRo

Vecka 32 här och börjar äntligen bli frisk från en envis förkylning som sonen drog hem från förskolan. Usch för dom där dagisbakterierna Skrikandes

Slemproppen släppte lite igår men då den bildas efter hand är det inget jag tänker så mycket på. Järnvärdet är nog fortfarande väldigt lågt då jag är extremt trött. Svårt att roa en snart 4 åring när man inte har någon ork Obestämd
    Men jag har börjat planera för grabbens kalas och mitt i allt håller vi på med begravningsplanering för svärfar som gick bort förra veckan
    Så här är mycket att tänka på.

Nästa vecka blir det eventuellt en runda till Ikea för att inhandla det sista till bebisen och sen är jag färdig, förutom förlossningsbrevet.

• LuPeRo
    Bebislängt skrev 2014-09-21 13:34:56 följande:

Vår lille son kom till världen i natt! Vi är lite slitna men mår bra :)

Stort grattis {#emotions_dlg.flower}
  • LuPeRo
    Vildhallon skrev 2014-09-23 15:29:31 följande:
    Den 19:e föddes vår dotter och hon är den mest fantastiska varelse jag någonsin träffat! Ni som väntar ert första barn har verkligen världens bästa grej att se fram emot. Ni som redan har barn sedan innan vet säkert vad jag pratar om Kärleken jag känner för mitt barn är något av det häftigaste jag upplevt och kan omöjligt beskrivas med ord. Den kan bara upplevas <3

Stort grattis {#emotions_dlg.flower}

Och ja, du har så rätt i det du skriver. Det går inte att beskriva känslan eller glädjen i att bära och föda fram ett barn. Än idag kan jag överväldigas av känslor till min son

• LuPeRo
    Mon bébé 81 skrev 2014-09-22 22:35:14 följande:
    LuPeRo: vad tråkigt att höra om din svärfar Rynkar på näsan
    Skönt att ni är färdiga med det mesta! 

Ja det kom väldigt plötsligt ang svärfar. Vi visste att han varit dålig men plötsligt var han inlagd och fick 2-3 dagar till att leva. Så sambon fick släppa allt och flyga upp, så här stod jag med en sjövild grabb och sjukt trött. Ca 2 timmar efter sambon kommit hem fick han samtalet att pappan gått bort. Så det har varit tufft den senaste tiden...

Själv är jag galet trött och orkar knappt stå upp om dagarna. Bebisen lever rövare och ser till att jag inte glömmer bort henne/honom. Jag ska till BM på måndag och då får vi se vad som sägs och görs

Nästa vecka ska det sista ordnas. Ikea, blöjor, tvätta och en massa annat däremellan. Sen är vi färdiga och kan bara vänta in knytet Solig

• LuPeRo
    Irmeline skrev 2014-09-29 17:28:49 följande:
    Hej, vad tyst det är här! Hur mår ni? Själv börjar jag få ordentliga krämpor nu, som sig bör ;) BF om tre dagar!!

Håller tummarna att du slipper gå över

Själv är jag inne i vecka 33 och velar över om jag ska göra TUL privat eller inte.
    Var hos BM idag. Järnvärdet gått upp från 102 till 112 så det är bättre. Hjärtljuden låg på 138. Mitt blodtryck 125/70. Också har jag gått ner det kilot jag gått upp sedan innan, så nu ligger jag på 0 kg åt båda hållen. SF var 30-31.
    Bebisen ligger med huvudet neråt, fortfarande rörlig (jo tack det känns)

Begravning blir i slutet på oktober och nu ligger det på SAS om dom släpper på mig på ett plan. Är ju bara ca 2 timmar det handlar om men det kan ju räcka. Frågan är om man vågar flyga med knappt en månad kvar till förlossning :-/ Nåja, det tål att tänkas på...

• LuPeRo
    Bebislängt skrev 2014-09-29 17:44:23 följande:
    Spännande! Hoppas att du slipper gå över :)

Här är det full sjå att få igång amningen ordentligt.
    Det kan vara kämpigt i början med amningen men försök att hitta en plats och position som fungerar för er så släpper det. För mig var det att ligg-amma, både jag och sonen var lugnast då
    Sen kom det av sig själv och jag kunde sitta i soffan eller någon annanstans...
  • LuPeRo
    Bebislängt skrev 2014-09-29 19:03:31 följande:
    Vad tråkigt med begravning, beklagar sorgen. Flyger du inom Sverige?
    Tack. Ja det är inom Sverige (som tur väl är).
    Irmeline skrev 2014-09-29 21:37:14 följande:
    Många låter en flyga till v. 36, så blir väl precis på gränsen... Är det omöjligt långt att åka tåg?

SAS kräver intyg från BM/läkare de sista 4 veckorna. Min BM är väll inte så pigg på att släppa iväg mig men hon anser att jag får känna efter själv också.
    Med bil tar det 12 timmar, om man kör i ett sträck. Med tåg mellan 7-10 timmar.
    Och det är tveksamt om man står ut med det :-/

Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn