• LuPeRo

Vi runt 35 år som väntar barn

Bebislängt skrev 2014-11-29 22:50:27 följande:

Håll uuuut! När blir du igångsatt senast?

Jag försöker sysselsätta mig och njuta av tiden men jag längtar så efter den lill* nu

Jag ska till MVC på tisdag och då ska BM "rota" lite för att få igång något. Annars blir det kanske (stort kanske) igångsättning runt nästa helg
  • LuPeRo

BF +10 nu och allt står still här MVC imorgon och då ska det "grävas runt" som BM så fint sa det. Bara att vänta och se antar jag...

• LuPeRo

BF+11 och det blev ingen hinnsvepning idag. Istället blev jag inbokad för igångsättning på fredag. Så till helgen är den lill* äntligen ute

• LuPeRo
    Bebislängt skrev 2014-12-02 18:43:49 följande:

Yey! Vad skönt! Är du nervös? Tänker att man blir lite mer nervös när man har ett exakt datum så där.

Jag är sjukt nervös!!! Man har hört så mycket om att bli igångsatt, att det gör mer ont osv. Men samtidigt kan jag känna en lättnad att äntligen få ut den lill* Nu gäller det att ladda upp och vila inför vad som ska komma. Och en finare 35 års present kan jag inte få (fyller år på fredag)
  • LuPeRo
    Bebislängt skrev 2014-12-02 21:36:45 följande:

Grattis i förskott! :) Jag blev ju typ igångsatt. Hade ju börjat få värkar men fick cytotec för att snabba på förlossningen. Det blev inte långdraget så som man har hört att det kan bli och har ju inte varit med om någon tidigare förlossning men ont gjorde det innan jag fick edan. Däremot hade jag ju nästan inga pauser mellan värkarna alls och det var ju jobbigt. Men jag hade aldrig valt cytotec om jag hade fått välja utan valt något annat sätt för igångsättning. Om jag vore du skulle jag kolla upp cytotec och alternativen innan fredag.

Dom använder inte Cytotec här så det behöver jag inte tänka på Är jag tillräckligt mogen så tar dom hål på hinnorna och sen blir det värkstimulerande dropp. Just nu hoppas jag bara att det blir av så dom inte skickar hem mig igen. Nu SKA bebisen ut, så är det
  • LuPeRo
    Mon bébé 81 skrev 2014-12-02 22:16:44 följande:

Vad skönt att du fått ett datum nu LuPeRo! Passa på att vila upp dig riktigt ordentligt innan .

Ja det är en lättnad att ha ett datum att gå efter ifall det inte startar av sig själv Nu blir det att äta, vila och försöka bli färdig med allt här hemma!
  • LuPeRo
    Bebislängt skrev 2014-12-02 21:36:45 följande:

Grattis i förskott! :)

Tack förresten
  • LuPeRo
    jamieblue skrev 2014-12-03 00:26:35 följande:
    Grattis i förskott, till både bebis och födelsedag :)

Hoppas allt går bra, uppdatera oss här!
    Tack
    Helt klart kommer jag uppdatera sen!
  • LuPeRo

Hej tjejer!
    Har tyvärr inte så roliga nyheter. Efter CTG, UL och undersökning så skickades vi hem igen. Ny kontroll på söndag på förlossningen. Läkaren gjorde en hinnsvepning med hopp om att det ska hjälpa (vilket det än så länge inte gjort).
    Så jag är lika gravid nu som innan

Och jag vet att jag ska vara tacksam över att vara gravid, en andra gång ovanpå allt. Men 14 dagar (snart 15) över tiden sätter sina spår både fysiskt och psykiskt. Så denna dagen har varit helt katastrofal på alla sätt...
    Ingen rolig födelsedag alls Gråter

• LuPeRo

Där var 2-3 cm kvar på tappen och jag var öppen knappt 1 cm. Så jag var inte alls mogen Plus att bebisen mådde bra och knappt några sammandragningar (och inga värkar alls). Så läkaren frågade om han skulle göra en hinnsvepning, desperat som jag är så tackade jag ja till det. Lite mer mensvärk och lite mer sammandragningar är det enda som hänt än så länge...

Imorgon bitti ska vi ringa in till förlossningen för att få en ny tid för kontroll imorgon, ser allt bra ut även då så blir det ny kontroll på tisdag. Ser det bra ut även då blir det igångsättning onsdag eller torsdag. Ser inte ut som att jag blir igångsatt imorgon heller tyvärr...

Jag vet som sagt att jag ska vara tacksam för att jag är gravid, att jag kan bli det och att det är andra barnet. Men just nu är det smärtsamt både fysiskt och psykiskt

Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn