Inlägg från: Mon bébé 81 |Visa alla inlägg
  • Mon bébé 81

Vi runt 35 år som väntar barn

Ljusfat: Stort grattisHjärta Hoppas att tiden fram till vecka 12 går fort nu, så att du kan få slappna av och njuta!

Bebislängt: ja, vad gör man med dessa gråtattacker....ingenting antar jag. Min man vågade knappt lämna mig hemma själv i lördags för att jag grät så mycket. Han skulle iväg på en grej som var bokad och jag kände mig så dum som fick honom att känna att han inte ville lämna mig. Men det löste sig till slut och han kom iväg i alla fall Flört. Ja, det här med vikten känner jag är väldigt svårt att kontrollera. Jag får inte i mig så mycket åt gången, har ingen jätteaptit och är förskonad från fysiska smärtor vilket gör att jag kan röra mig mycket. Svettas som en gris, så jag antar att min ämnesomsättning har ökat en hel del. Min barnmorska sade att jag inte skulle fästa mig så mycket vid viktuppgången heller, utan tyckte att 12 kg kunde vara "lagom" även om jag hade BMI på typ 28 innan. Sedan vet man ju aldrig om man samlar på sig vätska mot slutet. Men vad spännande att du har börjat känna förvärkar!! Då håller jag mina tummar för att det sätter igång snart {#emotions_dlg.flower}
  • Mon bébé 81
    LuPeRo skrev 2014-09-08 15:28:32 följande:

Ang att bebisen inte vänder sig är inget att oroa sig för nu utan vi tar tag i det runt vecka 34-35. Men annars var det bra.

Jag frågade min BM om när bebisen "ska" vända sig, och då svarade hon att de inte brukar lägga sig åt rätt håll förrän runt vecka 32. Dock var hon noga med att poängtera att många barn håller på och snurrar runt och vänder sig även längre fram än så. 

Jag går in i vecka 30 på torsdag, och min bebis har definitivt inte vänt sig rätt ännu. Hon gör mest kullerbyttor och stampar på min urinblåsaFlört
  • Mon bébé 81

MjölkChoklad: grattis till flickan! Komplimanger om magen värmer alltid gott Solig

LuPeRo: hihi, bebisen har hittat sin favoritplats Glad

* * * 
    Var hos BM idag. Vi blev inbokade på föräldrautbildning den 2 och 9 oktober. Sen kommer barnmorskan att visa oss förlossningsavdelningen och diskutera förlossningen/smärtlindring runt vecka 37. Känns jätteskönt att få göra detta själva med barnmorskan i lugn och ro!

Om 3,5 vecka ska vi på ultraljud för att kolla flöden och tillväxten. Ska bli spännande att se hur stor hon är då. Enligt SF-kurvan så ligger jag nästan på genomsnittet, bara någon mm över. Enligt förra ultraljudet var hon lite mindre än genomsnittet, så det ska bli jättespännande att se vad de säger den här gången. Och så är det ju alltid roligt att få kika på sin lilla bebisHjärta. Har börjat längta efter henne mer och mer!

• Mon bébé 81
    LuPeRo: vad tråkigt att höra om din svärfar Rynkar på näsan
    Skönt att ni är färdiga med det mesta! 

Vi har en hel del kvar att handla och fixa inför bebisens ankomst. Får verkligen hoppas att jag fortsätter känna mig pigg och orkar med att handla och pyssla ytterligare några veckor. 

Känner mig rörlig och pigg rent fysiskt. Det är svårare att "hänga med" rent mentalt i allt som händer. Tiden går så fort, och det är ibland svårt att verkligen fatta att det ligger en bebis där inne som snart ska komma ut. Jag kan liksom inte tänka mig hur det blir när hon väl kommer ut. Men det kanske löser sig och känns helt "självklart" när hon väl är här. Jag känner dock att det börjar bli dags att dra ned på tempot och de sociala aktiviteterna lite nu. Behöver tid till vila och reflektion. 

Har precis börjat läsa "Förlossningshandboken" av Hanna Sahlin Ulfsdottir m.fl. Tycker att den verkar riktigt bra Glad
  • Mon bébé 81
    Vildhallon skrev 2014-09-23 15:29:31 följande:
    Grattis till sonen! Jag har verkligen inte varit aktiv i tråden de senaste månaderna, då jag inte orkat. Mycket som har hänt och som ska ordnas innan bebisen kom.

Den 19:e föddes vår dotter och hon är den mest fantastiska varelse jag någonsin träffat! Ni som väntar ert första barn har verkligen världens bästa grej att se fram emot. Ni som redan har barn sedan innan vet säkert vad jag pratar om Kärleken jag känner för mitt barn är något av det häftigaste jag upplevt och kan omöjligt beskrivas med ord. Den kan bara upplevas <3
    Grattis Vildhallon! {#emotions_dlg.flower} Låter helt underbart, nu blir jag bara ännu mer sugen på att få träffa min lilla flicka Solig
  • Mon bébé 81
    Irmeline: håller tummarna för att Baby tittar ut snart!

Jag är i vecka 33 / månad 8 nu. 54 dagar kvar till BF. Börjar allt bli lite nervösObestämd.

Idag köpte jag en pyjamas och ett par mjuka tofflor till min lilla skatt. Hittade dock inga kläder i stl 50. Tycker att det är allmänt dåligt utbud på den storleken. Ska försöka ta mig till kappahl i morgon och se om de har något bra. Fick ett sms om att man fick 25% på ett köp. Hur har ni andra gjort, har ni köpt något i stl 50?
  • Mon bébé 81
    Bebislängt skrev 2014-10-03 18:51:59 följande:
    Det var bra att jag fick ett par plagg från min kompis i stl 50 innan bebisen kom. Hade också med både och till bb. Men sen funkar det ju fint att köpa i efterhand också. Nu efter att jag har fått min bebis förstår jag inte alls hetsen att precis allt ska vara förberett innan. Det var ju bara att knata iväg till hm med bebisen och köpa ett par outfits :)

Vet heller inte varför jag fick för mig att min bebis skulle vara då stor.. Han var ju bara 49 när han kom, visserligen nästan en vecka tidig.
    Åh, vad skönt att höra att någon är lugn och faktiskt tycker att man inte behöver ha precis allting innan Glad. Jag försöker att begränsa mig lite med inköp, då jag är rädd att vi köper på oss saker som bara blir liggande sedan. 

Hur mycket vägde din pojke när han föddes?
  • Mon bébé 81
    Bebislängt skrev 2014-10-04 10:19:48 följande:
    Jag hade flera kompisar som sa att man skulle bunkra upp med mat till sig själv och allt möjligt men det var ju bara att min sambo gick och handlade. Det enda jag var glad att jag hade hemma var modersmjölksersättning eftersom min amning inte hade kommit igång när vi kom hem.

Han vägde 3420gram så han var ingen jättekille. Ganska normalstor tror jag :)
    Ja förhoppningsvis så fortsätter ju det vanliga livet med handling och matlagning även efter att man fått barn Flört. Ersättning ska vi också köpa hem så att det finns när vi kommer hem Glad

Vi ska på UL i morgon, så då får vi se hur stor vår flicka beräknas vara nu. Är så nyfiken!!

Vi köpte ett par pyjamasar och mjuka byxor i stl 50 igår. Och så lite annat smått och gott också....hihi. 
  • Mon bébé 81
    Irmeline skrev 2014-10-05 23:07:27 följande:
    Jag packar ersättning i BB-väskan, var toppen sist.
    Smart tips! TackGlad
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn