Vi runt 35 år som väntar barn
Ljusfat: Stort grattis Hoppas att tiden fram till vecka 12 går fort nu, så att du kan få slappna av och njuta!Bebislängt: ja, vad gör man med dessa gråtattacker....ingenting antar jag. Min man vågade knappt lämna mig hemma själv i lördags för att jag grät så mycket. Han skulle iväg på en grej som var bokad och jag kände mig så dum som fick honom att känna att han inte ville lämna mig. Men det löste sig till slut och han kom iväg i alla fall . Ja, det här med vikten känner jag är väldigt svårt att kontrollera. Jag får inte i mig så mycket åt gången, har ingen jätteaptit och är förskonad från fysiska smärtor vilket gör att jag kan röra mig mycket. Svettas som en gris, så jag antar att min ämnesomsättning har ökat en hel del. Min barnmorska sade att jag inte skulle fästa mig så mycket vid viktuppgången heller, utan tyckte att 12 kg kunde vara "lagom" även om jag hade BMI på typ 28 innan. Sedan vet man ju aldrig om man samlar på sig vätska mot slutet. Men vad spännande att du har börjat känna förvärkar!! Då håller jag mina tummar för att det sätter igång snart