Inlägg från: Mon bébé 81 |Visa alla inlägg
  • Mon bébé 81

Vi runt 35 år som väntar barn

Hejsan på er Glad

Min lilla flicka tittade ut i måndags (39+4). Så söndagens blödning var med andra ord en teckningsblödning. Värkarna drog igång helt plötsligt, med full fart, i söndags klockan 22. Vid 02 började vattnet sippra. Klockan 05.30 checkade vi in på förlossningen och då var jag öppen 4 cm. Låg och gastade som en tok efter epidural, och fick den äntligen satt vid 08 (de var tvungna att skicka iväg blodprover till lab innan de kunde besluta om epidural då mitt blodtryck var jättehögt). Jag fick min efterlängtade epidural och upplevde att jag hade kommit till himmelriket. Klockan 17.30 föddes lillflickan efter 45 min krystvärkar. 

Imponerande att man klarar av en förlossning, men jösses vad det är värt det! Skulle inte tveka att göra det igen. Så kär jag är i min lilla flicka Hjärta
  • Mon bébé 81

Bebislängt: ja, det är så fantastiskt!! Man vill bara snosa på bebisen hela tiden :).

LuPeRo: nu håller jag tummarna stenhårt för dig!

• Mon bébé 81

Vad skönt att du fått ett datum nu LuPeRo! Passa på att vila upp dig riktigt ordentligt innan Glad.

• Mon bébé 81

Nä fy så trist att höra LuPeRo. Förstår att du blir besviken, även om det är fantastiskt att få vara gravid och en gåva att kunna få barn. 

• Mon bébé 81

Hoppas att det är bra med er allihopa!

Här hemma myser vi för fullt :). Idag är lillflickan 4 veckor, tiden bara springer iväg. Första veckan ville jag inte att hon skulle växa, utan att hon skulle förbli så där liten Hjärta. Men nu tycker jag bara att det är roligt att se hur mycket hon växer och utvecklas för varje vecka. Fäster och följer oss med blicken, även på längre avstånd. Sparkar för fullt med benen och boxar med armarna. Verkar förövrigt vara en riktigt bestämd dam Flört. Får se när första medvetna leendet kommer. 

• Mon bébé 81

Hoppas att ni hade en härlig julafton, och att resten av julhelgen också är bra {#emotions_dlg.flower}

Trots total sömnbrist under natten till julafton så njöt vi av att fira den första julen med vår lilla flicka. Men jag måste erkänna att vi har haft det ännu mysigare idag, på juldagen. Vi tog en barnvagnspromenad i solen, och sedan har vi bara myst här hemma. 

Bebislängt: den där första tiden var ju helt magisk, så man kommer nog alltid att se tillbaka på den med en viss sentimentalitet. Man var ju alldeles rusig av hormoner, och det kändes smått overkligt att man hade skapat ett alldeles nytt liv - som dessutom var(är!) fullständigt perfekt. Min lillflicka har precis kommit in i det första språnget, enligt appen. Och jag tycker att det stämmer bra på beskrivningen. Det märks tydligt att hon har lämnat det där allra första "nyföddstadiet", och börjat bli mer vaken och närvarande Solig. Och redan nu saknar jag de där första veckorna när hon knappt öppnade ögonen, och då hon luktade på min hals hela tiden...Drömmer
    Samtidigt blev jag så himla glad idag när vi kunde se antydan till de första svarsleendena Hjärta

• Mon bébé 81

God fortsättning tjejer! Hoppas nyår var bra ????????

Min lilla flicka har blivit förkyld. Gör så ont i mitt hjärta att se ????. Blev ett besök på barnsjukhuset, så vi vet att det inte är ngt allvarligt. Har varit försiktiga, tvättat händerna hela tiden och inte träffat ngn som är förkyld. Men det går väl inte att skydda sig mot allt ändå.

Tänkte höra hur ni gör/känner kring anhöriga som vill hålla barnet väldigt mkt? Har en svärmor som inte vill släppa bebisen ifrån sig när vi ses. Hon vill även hålla när bebis är gnällig, övervakar blöjbyten och vill bestämma var vi ska lägga bebisen (t.ex. tjatar hon om att vi ska lägga bebisen på deras soffa när vi är där och äter, men jag vill inte då soffan är smal och jag har inget emot att hålla bebisen när vi äter). Jag har sagt ifrån att hon får vänta m att hålla bebis tills hon slutar gnälla och jag har även vägrat lägga ifrån mig henne när det inte känns bra. Märker att svärmor tar illa upp, men är det verkligen rimligt att hon försöker bestämma över vårt barnbarn och hela tiden "roffar" åt sig? El är det jag som är överkänslig?

Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn