Inlägg från: MjölkChoklad |Visa alla inlägg
  • MjölkChoklad

Vi runt 35 år som väntar barn

Bebislängt skrev 2014-04-22 10:57:51 följande:
    Jag är jättenervös för RUL nästa vecka. Tycker ju att jag har känt bebisen men inte den senaste veckan, men det är ju inget konstigt att man inte känner av den regelbundet så här tidigt. Idag trotsade jag mina rädslor och beställde en vagn så nu får det så lov att gå vägen allt! Jag ska ta reda på kön, men framför allt så vill jag bara ha reda på att barnet lever, mår bra och är friskt! :) Lycka till i morgon! Allt kommer gå super :)

Kul med vagn Roligt med RUL snart! Men förstår dig precis - jag är så nervös för KUB imorgon!
  • MjölkChoklad
    Bebislängt skrev 2014-04-22 22:57:24 följande:
    Lycka till i morgon! <3
    Tack ?? Jag har svårt att tänka på något annat idag... Hoppas så att allt ska vara bra!
  • MjölkChoklad
    MjölkChoklad skrev 2014-04-23 08:41:54 följande:
    Tack ?? Jag har svårt att tänka på något annat idag... Hoppas så att allt ska vara bra!
    ?? skulle vara ett <3 hjärta
  • MjölkChoklad
    Bebislängt skrev 2014-04-23 09:15:55 följande:
    Jag förstår det. Jag var så nervös att jag kräktes innan jag skulle göra kub. Men det gick bra och det kommer det säkert göra för dig med! När ska du dit?
    Klockan 14 är det dags. Svårt att koncentrera sig på jobbet... Googlar runt en massa och läser om KUB istället. Åhhhh, måtte allt vara bra! 
  • MjölkChoklad

Nu är KUB avklarat och det gick superbra!!!! Lägsta möjliga risk, 1:20000, och en fantastiskt fin liten krabat där inne Fy, så lättad jag är och glad och lycklig och så lite tårögd

• MjölkChoklad
    Vildhallon skrev 2014-04-24 08:42:59 följande:
    Jag var på RUL igår och bebisen såg precis ut som den skulle Vi blev framflyttade två dagar så nu är BF den 13/9. Fantastiskt att se hur det ser ut därinne! Det var dock svårt för barnmorskan att få en bra bild i profil av den lille då den inte var samarbetsvillig utan hade gosat ner sig med ansiktet in mot min rygg. Nu har vi snart gått halva tiden och det har gått så fort! Vart tar tiden vägen? 

Åååååh, så underbart
  • MjölkChoklad
    MjölkChoklad skrev 2014-04-24 14:55:20 följande:
    Åååååh, så underbart

Konstigt, vad tog resten av texten vägen.... Tänk vad tiden går fort ändå! Stort grattis till lyckat RUL!
  • MjölkChoklad
    cesso79 skrev 2014-04-25 20:45:25 följande:
    Kub gick finfint!! Och bf fortfarande 3 nov :)

Härligt att det gick bra
    Mon bébé 81 skrev 2014-04-28 16:08:55 följande:
    Idag var vi på tidigt UL. Hjärtat pickade på, och fostret var livligt. Vevade med både armar och ben som en liten tok. Blev glad och förvånad över att man kunde urskilja ben och armar så tydligt. Trodde själv att jag var i vecka 9+4, men enligt mätningarna så var det 9+6. Så nu är BF den 24 november istället. Nog blev det lite mer verkligt allt efter detta. Har inte känt mig särskilt oroad förut, men nu när jag såg den lill* vispa med sina små armar och ben därinne så knyter man ju an lite mer, och då ökar oron Cesso79: vad skönt att KUB gick bra!

Vad kul att höra!!!
    Bebislängt skrev 2014-04-25 22:15:08 följande:
    Igår och idag har jag känt min bebis flera gånger efter någon vecka av radiotystnad. Det känns så härligt att känna hur den petar omkring där inne! :)

Vildhallon skrev 2014-04-28 11:35:43 följande:
    Jag håller med helt och fullt! Det är härligt! När man väl börjat känna av rörelser så vill man inte ha någon radiotystnad. I fredags/lördags var det väldigt lugnt i magen och då började jag naturligvis att fundera... Tillslut kände jag några ordentliga buffar, och det var så skönt! Det är svårt att beskriva känslan när bebisen rör sig. Jag tycker att det känns helt fastastiskt att veta att det är min och min älskades barn som finns där inne och i och med att man känner rörelser så känns det verkligen som man har kontakt på bebisen på ett annat sätt. Den här perioden så känns det verkligen fantastiskt att vänta barn! Värre var det i början med illamående och oro över hur graviditeten skulle gå.

Härligt med bebis-buffar i magen
  • MjölkChoklad
    Bebislängt skrev 2014-04-30 11:45:48 följande:
    Ja, verkligen fantastiskt! Och idag har vi varit på RUL och allt såg fint ut. Vi väntar en liten pojke, det var inte ens otydligt haha. Nu är det daga att bara njuta av de små sparkarna och börja längta efter den lille. Underbart! :) Känns så där kul när de säger att det ska bli en rekordvarm sommar dock hehe.

Grattis till lyckat RUL och till en liten pojke!
    Irmeline skrev 2014-05-05 16:15:35 följande:
    Tack! Hur mår ni andra?

Hej Vecka 15 och fortsatt illamående! Magen växer så det knakar
  • MjölkChoklad
    Irmeline skrev 2014-05-06 10:09:51 följande:
    Fick hem mitt angelsound igår och kunde hitta ett hjärta som slog Glad
    Lite lugnare inför RUL nästa vecka.
    Fick hem Clearblues Prenatal ultraljudsmonitor igår. Hittade bara mitt eget hjärta Står att den kan användas från v. 16 och jag är i v. 15 - så jag får väl vänta lite och testa igen... 
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn