cesso79 skrev 2014-04-25 20:45:25 följande:
Kub gick finfint!! Och bf fortfarande 3 nov :)
Härligt att det gick bra
Mon bébé 81 skrev 2014-04-28 16:08:55 följande:
Idag var vi på tidigt UL. Hjärtat pickade på, och fostret var livligt. Vevade med både armar och ben som en liten tok. Blev glad och förvånad över att man kunde urskilja ben och armar så tydligt. Trodde själv att jag var i vecka 9+4, men enligt mätningarna så var det 9+6. Så nu är BF den 24 november istället. Nog blev det lite mer verkligt allt efter detta. Har inte känt mig särskilt oroad förut, men nu när jag såg den lill* vispa med sina små armar och ben därinne så knyter man ju an lite mer, och då ökar oron Cesso79: vad skönt att KUB gick bra!
Vad kul att höra!!!
Bebislängt skrev 2014-04-25 22:15:08 följande:
Igår och idag har jag känt min bebis flera gånger efter någon vecka av radiotystnad. Det känns så härligt att känna hur den petar omkring där inne! :)
Vildhallon skrev 2014-04-28 11:35:43 följande:
Jag håller med helt och fullt! Det är härligt! När man väl börjat känna av rörelser så vill man inte ha någon radiotystnad. I fredags/lördags var det väldigt lugnt i magen och då började jag naturligvis att fundera... Tillslut kände jag några ordentliga buffar, och det var så skönt! Det är svårt att beskriva känslan när bebisen rör sig. Jag tycker att det känns helt fastastiskt att veta att det är min och min älskades barn som finns där inne och i och med att man känner rörelser så känns det verkligen som man har kontakt på bebisen på ett annat sätt. Den här perioden så känns det verkligen fantastiskt att vänta barn! Värre var det i början med illamående och oro över hur graviditeten skulle gå.
Härligt med bebis-buffar i magen