Bebislängt skrev 2014-03-26 20:03:25 följande:
Ja, det var störtskönt! Men ledde också till lite mer oro tror jag. Klart man undrade hur det stod till där inne eftersom jag inte kände något. Har inte haft några humörsvängningar heller. Däremot ville jag ju helst sova dygnets alla timmar där några veckor. Men efter v12 blev jag piggare :) Hur mår du?
Det förstår jag! Mår man illa så vet man ju att det är något på gång! Jag är även så himla trött, snark
Så illamående, trött och väldigt lättirriterad på min man är väl nog mina starkaste symtom. Känner även av mitt hjärta som sålt ibland när jag ligger ner, lite obehagligt men ska vara normalt.
Mon bébé 81 skrev 2014-03-26 21:58:59 följande:
Hej, vad kul att ni kom hit! Bebislängt: vad skönt att slippa illamående!! Det låter som en dröm Jag är fortfarande så kort gången (4+6 idag), så något illamående har jag inte känt av ännu. Men det kommer säkert . Brösten är väldigt svullna, så inga bh:ar passar längre. En hel del tröjor/koftor har blivit för korta också. Så i helgen ska jag köpa åtminstone en bh och några större/längre t-shirtar som jag kan ha under koftor. Inte så kul med glipande tröjor...haha. I övrigt känner jag av en del värk i livmodern, och så är jag lite tröttare än vanligt på eftermiddagarna / kvällarna. Mjölkchoklad: när började ditt illamående? Hur länge har du mått illa med dina tre första barn?
Mitt illamående kom ungefär när jag plussade och har sedan ökat. Nu i vecka 9 tycker jag att det är lite väl mycket. Runt vecka 12 har illamåendet försvunnit för mig vid alla tidigare graviditeter - hoppas det blir så även denna gång. Runt vecka 12 har jag även blivit piggare och inte haft så mycket symtom.