BF 4 maj fler?
Hej
Har BF 4 maj, finns det fler?
Hur mår ni? Några känningar?
Hej
Har BF 4 maj, finns det fler?
Hur mår ni? Några känningar?
Hade bf 2 maj men hon kom för två veckor sen, ligger på neo nu
Jag har inga direkta tecken mer än sammandragningar. Fick åka till sjukhuset i torsdags efter bm besök då mitt blodtryck var högt. Låg på 142/100. Har haft det med mina andra två också...
Hej!
Jag har BF 15/5. Har inga känningar, men brukar få regelbundna onda förvärkar runt v 37-38. Men trots det gå över tiden...
Väntar barn nr tre, har en -08 och en -11 också.
Har ni alla barn sedan tidigare.
Kokos- vad sa de på sjukhuset? Hur har det gått med de andra, har du fått behandling? Blivit igångsatt? Har du haft HF också eller har det bara varit blodtrycket?
Jag hade mild HF med barn nr 2. BT började då stiga i v 36. Blev igångsatt i v 40+3. Åt Trandate sista två veckorna.
Denna gång började trycket stiga redan v 25, så jag har varit på täta kontroller och det lugnade sig. Men i måndags hade jag 175/100 så då blev jag insatt på Trandate. Har 1+ på protein, men normala blodprover.
Har också BF 4 maj:)
Kokos- hoppas att TUL och glukosbelastning går bra! Varför ska de göra TUL?
I vilken vecka har du blivit igångsatt pga blodtrycket?
Jag hoppas lite på igångsättning runt 40+0 ( eller gärna ngn v tidigare ). Känns onödigt att gå över tiden med hotande HF. Blev dom sagt igångsatt med tvåan, men gick tjata lite trots BT-behandling och kontroller varannan dag.
Nu har jag fått bekräftat att jag har Gravdiabetes. Ska mäta mitt blodsocker 7 ggr/dag och på måndag blir det ev start på insulinbehandling. Känns lite jobbigt att ställa om sig med måltider osv men men vad gör man...
Hej alla!
Inatt hade jag förvärkar. Tänkte ta alvedon men kom på att jag skulle vara fastande. Somnade om efter någon timma... Väl på specmvc ville de ha urinprov och i muggen fick de även slem :-O Nu ikväll har det kommit mer men inget blodblandat. Måste det vara blod i slemproppen??
Iallafall så blev det insulin Fick två olika insulinpennor. Dessutom var mitt blodtryck högt så jag fick blodtryckssänkande också
Frågade läkaren om igångsättning men det görs inte så länge bebben mår bra och inte innan v 39.
Ska tillbaka på onsdag för blodprover, ctg och ultraljud.
Det var lite uppdatering från mig