Inlägg från: bluegrass |Visa alla inlägg
  • bluegrass

BF 4 maj fler?

Hej!
    Jag har BF 15/5. Har inga känningar, men brukar få regelbundna onda förvärkar runt v 37-38. Men trots det gå över tiden...
    Väntar barn nr tre, har en -08 och en -11 också.
    Har ni alla barn sedan tidigare.

Kokos- vad sa de på sjukhuset? Hur har det gått med de andra, har du fått behandling? Blivit igångsatt? Har du haft HF också eller har det bara varit blodtrycket?

Jag hade mild HF med barn nr 2. BT började då stiga i v 36. Blev igångsatt i v 40+3. Åt Trandate sista två veckorna.

Denna gång började trycket stiga redan v 25, så jag har varit på täta kontroller och det lugnade sig. Men i måndags hade jag 175/100 så då blev jag insatt på Trandate. Har 1+ på protein, men normala blodprover.

• bluegrass

Kokos- hoppas att TUL och glukosbelastning går bra! Varför ska de göra TUL?
    I vilken vecka har du blivit igångsatt pga blodtrycket?
    Jag hoppas lite på igångsättning runt 40+0 ( eller gärna ngn v tidigare ). Känns onödigt att gå över tiden med hotande HF. Blev dom sagt igångsatt med tvåan, men gick tjata lite trots BT-behandling och kontroller varannan dag.

• bluegrass

Kokos- ok, tack för info!

Jobbar ni i tråden?
    Jag jobbar tre v till ( har eg blivit sjukskriven pga mitt blodtryck, men vill så himla gärna hinna avsluta jobbet på ett bra sätt, så jag kommer inte ta ut ngra sjukdagar om inte trycket stiger). Ser fram emot ledigheten!

• bluegrass

Julia- skönt att allt såg bra ut!

Kokos- tråkigt med diabetes! Tur att det inte är så lång tid kvar nu!

Svar på tråden BF 4 maj fler?