• Sofie ess

föräldraledig i västerort

Hej!
    Jag är föräldraledig med min lilla tjej på 6 veckor, boende i Kista. Jag är 26 år men känner inte så många med barn i Stockholmsområdet. Jag undrar om det finns fler föräldralediga i närheten och vad ni gör på dagarna. Än så länge är det mycket soffhäng för oss men vi gillar att gå barnvagnspromenader på järvafältet och i skogen vid Ursvik. När är det lämpligt att börja besöka öppna förskolan och finns det andra aktiviteter för nyblivna föräldrar i närområdet? Några mammor/pappor där ute som skulle vilja ha sällskap på promenadet eller hitta på annat skoj framöver?

• Svar på tråden föräldraledig i västerort
  • Sofie ess

Nämen se där, vad roligt med ett svar!

Jag är också inflyttad stockholmare, har bott här i ungefär 3 år då jag flyttade hit för exjobb och sen jobb. Innan dess pluggade jag i Linköping i 5 år men kommer från Hudiksvall från början.

Vad brukar du och din dotter ha för er på dagarna? Jag och Julie brukar bryta av äta-sova-byta blöja karusellen med barnvagnspromenader på järvafältet och i ursviksskogen och med mycket bus hemma. Det är så häftigt att se hur lilltjejen växer och utvecklas och är blir med mer och mer intresserad och "med". :) men jag vill gärna få lite mer omväxling och sällskap ibland

Vi har också precis börjat i en föräldragrupp, men än så länge har det bara varit en introträff så det har inte riktigt kommit igång än. Jag är lite nyfiken på det här med öppna förskolan och funderar på att testa babysim. Och så känner jag att det är dags att komma igång med någon slags träning snart! :)

• Sofie ess

Vad mysigt det låter :) vilken bvc går ni till?

Jag har också försökt fikat ute några gånger men lillan har alltid vaknat och protesterat så det har inte varit så lugnt och skönt direkt

Vilket fint namn hon har förresten! Ella stod på min namnlista också :)

Var har du funderat på att gå på babysim? Jag har sett att det finns i bergshamra men det kanske finns på fler/närmare ställen?

Jag är civilingenjör och jobbar som processintegratör på ett MEMS-företag i Järfälla, arbetar i renrum. Jag kommer vara ledig åtminstone ett år, kanske längre.

• Sofie ess

Det är ingen av er som går på någon speciell mammaträning? Jag har letat efter nåt sånt här i närheten men inte hittat nåt bra. Funderar på att köpa träningskort och gå på vanliga pass på kvällarna istället när Julie kan vara med sin pappa. Tills dess får det bli powerwalks och kanske lite hemmaträning...

• Sofie ess

Vad skulle ni vilja göra om dagarna då? Om vi kanske skulle kunna hitta nåt roligt och bebisvänligt att hitta på tillsammans... :)

• Sofie ess

Hej! Det ser ju ut att kunna bli ett litet gäng ändå, vad kul!

Det låter ju trevligt med lite promenadsällskap, någon som har något bra förslag på fint område där vi kan gå och sen fika? Till veckan har jag ganska mycket inbokat redan, men vad tror ni om i början på maj?

Mamma boot camp är jag lite nyfiken på, ska kolla upp mer om det!

Svar på tråden föräldraledig i västerort