Inlägg från: Linastrumpan |Visa alla inlägg
  • Linastrumpan

Frågor till ett skrivprojekt

Kan nog inte tillföra särskilt mycket till ditt arbete. Jag adopterades bort som spädbarn på slutet av 70-talet. Min adoption har aldrig varit sluten, jag har haft alla uppgifter på min biologiska mor. Jag blev efter akuthem placerad i en permanent fosterfamilj där syftet från början var att adoptera mig. Min biologiska mors önskan var redan från början att adoptera bort mig ändå tog hela processen 2år innan tingsrättens dom föll! Jag var som sagt liten och hade inga traumatiska upplevelser och efter att jag blev adopterad slutade barnavårdsnämndens (numera soc) kontakt med mina föräldrar. Dock gjorde försäkringskassan en miss och informerade min biologiska mamma vem som övertog hennes rätt till barnbidrag så hon fick namn o personnummer på min adoptivmamma.....

• Linastrumpan

Du får gärna skriva ett privat meddelande med frågor som du har. Jag svarar på det jag vill o kan Jag har träffat min biologiska mor och hennes tre barn. Hon och ett barn har jag lite mer regelbunden kontakt med. Jag har även träffat min biologiska mammas mamma och hennes lillebror som är lika gammal som jag.

• Linastrumpan

Ska tillägga att jag sökte upp min biologiska mamma när jag var 16år. Orsaken var att min pappa dog och då kände jag att jag faktiskt ville veta mitt ursprung innan det var för sent. Det sammanföll sig också så att jag var lika gammal då som min biologiska mamma var när jag föddes vilket var ytterligare en dimension av det hela.

Svar på tråden Frågor till ett skrivprojekt