Blir ni veggisar inte hungriga hela tiden?
Har nu sedan två veckor börjat med en ny kost, och äter betydligt mer vegetariskt. Syftet var att det skulle förbättra min hälsa och på sätt och vis har jag blivit av med en del problem relaterat till en mer köttslig kost. Kosten går ut på att begränsa köttintaget till en gång per vecka och en annan dag då jag äter fisk, däremellan äter vi bönor etc för proteinets skull... MEN något som jag aldrig hade problem med tidigare är att jag går hungrig hela tiden, oavsett hur mycket jag äter. Mättnadskänslan infinner sig inte utan som bäst avtar hungern den närmaste timmen efter att ha ätit. Utöver det orkar jag inte hälften så mycket som tidigare utan det blir måsten massa dega de. Säkert är det inte så för alla då jag känner flera vegetarianer och veganer som hävdat att den kosten ska vara överlägsen men för egen del kan jag inte föreställa mig att skära ner helt och troligen måste jag införa en köttsaften till allra minst om jag ska orka med att jobba. Vissa säger att jag äter för sällan, att man ska äta var tredje timme eller så... Ursäkta men hur fan hinner man med det när man har barn, heltidsjobb och andra åtaganden? Tacksam för svar, det kunde vara kul att fortsätta med ett mindre intag av kött just eftersom många av mina besvär försvunnit eller mildrats sedan jag började med detta. PS, ursäkta att texten blev så rörig, IPaden klarar inte radavstånd på fl av nån anledning.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-23 18:11
"Mest en massa degande" skulle det stå...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-23 18:12
Okej... Ska aldrig mer skriva från paden. Det blir en massa fel ser jag.