Inlägg från: Dr Mupp |Visa alla inlägg
  • Dr Mupp

Vänta ett år med skolstart.

Nån som har ett barn som väntat ett år med skolstarten. Varför och hur gjorde ni för att få igenom det?

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Svar på tråden Vänta ett år med skolstart.
  • Dr Mupp

Ingen? 

Vi vill vänta med skolstaren för vår son som är född 2009, men information är svårt att få.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Dr Mupp
    Yinsan skrev 2014-03-23 22:57:28 följande:
    Varför vill ni det? Det är ju 1,5 år kvar, mycket händer ju fortfarande.
    Han är språkförsenad med minst ett år.Lägg till att han är född sent på året, liten till växten och väldigt omogen. Jag ser inga fördelar med att han ska börja med 09:orna. Klart mycket kan hända på 1.5 år men inte så mycket att han kommer komma ifatt de som är jämngamla. 

Hade han varit född tre dagar senare hade han fått börja ett år senare och han skulle ha varit född i januari om jag inte snittades. Han är i princip en månads prematur jämför med när han skulle ha varit född om jag låtit naturen ha sin gång. 
    elyse skrev 2014-03-23 22:57:14 följande:
    Gäller det ettan eller förskoleklass?
    Förskoleklass. Jag vill helt enkelt att han börjar förskoleklass om 2.5 år och sen fortsätter hela skolgången med de som är födda 2010. Han blir då äldst i klassen istället för som nu yngst. 
  • Dr Mupp
    Dixie skrev 2014-03-24 08:29:46 följande:
    Går barnet på förskola idag? Kan du inte kolla med personalen där, de måste ju ha varit med om detta tidigare.
    Ja han går på förskola. Personalen verkar inte ha nån koll på hur det fungerar med att senarelägga skolstart. 
  • Dr Mupp
    elyse skrev 2014-03-24 12:56:55 följande:
    Jag har en kollega som skrivit ett slags intyg kring detta, att skjuta upp just förskoleklass ett år. Vet inte var och till vem detta skulle skickas, dock. Om du vill kan jag ta reda på det. 
    tack det skulle vara kanon
Svar på tråden Vänta ett år med skolstart.