• Julia82

Slempropp 32+1

Hej, jag har också bf i mitten av maj och Slemproppen fick idag. Jag är i v 33+4 och blev också orolig som tusan. Jag har med en tokig liten 2-åring hemma så att ta det lugnt är svårt!! Hoppas hoppas att bebisen stannar en månad till i alla fall. Jag har haft mycket förvärkar sista veckan, känns nervöst tycker jag! Lycka till TS!

• Julia82

Här har det inte hänt något mer sen jag skrev sist. Jag har förvärkar titt som tätt så jag försöker ta det lugnt på dagarna, och ligga ner mycket. Håller jag mig ifrån promenader och för mycket lek med dottern så känns det ingenting alls. Men så fort jag vart för aktiv så kommer smärtsamma förvärkar. 

Liinda, jag tycker också att det har känts mer och mycket tidigare denna graviditeten. Men vad jag förstått så kan det vara så för omföderskor. Jag kan med få för mig att förlossningen snart kommer igång för att det känns precis som när vattnet gick i förra graviditeten. För mig känns det lugnare nu, tror inte det kommer igång så snart. Men jag kommer nog inte gå över tiden i vart fall ;)

Lycka till allihop!!

• Julia82

På vårt sjukhus så gör dom inga försök att skjuta upp förlossningen om man kommer igång efter v 34, då får barnet födas. Det känns skönt att ha passerat den gränsen på ett sätt, barnet brukar tydligen klara sig bra utan hjälp då. Jag spenderade gårdagen på förlossningen efter att ha haft ordentlig molvärk i två dygn. Men allt såg bra ut med bebisen och alla provsvar var normala som tur var. Det var inga tecken på att det skulle dra igång ännu. Idag känns värken inte av alls lika mycket, så jag hoppas det går över under dagen.

Vi fick sitta och vänta i dagrummet på förlossningen, och då såg vi flera par gå ut från förlossningen med sina nyfödda små... herregud vad jag längtar nu!! Så fantastiskt att få se sin lilla bebis efter så lång väntan <3

Svar på tråden Slempropp 32+1