ömma bröst!
Ja men det skulle vara kul! Förutsett att vi båda är gravida nudå ;) Jag har märkt att jag är väldigt gråtfärdig hela tiden idag, tror inte att det ska komma så här tidigt eller? Gråter i alla fall åt allt, både glatt och ledsamt :P
Ja men det skulle vara kul! Förutsett att vi båda är gravida nudå ;) Jag har märkt att jag är väldigt gråtfärdig hela tiden idag, tror inte att det ska komma så här tidigt eller? Gråter i alla fall åt allt, både glatt och ledsamt :P
Juste, äter ni folsyra? Jag har ätit det sen jag slutade med p-pillren! Om ni inte vet varför man ska äta det:
"Folsyra/folat behövs för att fostret ska utvecklas normalt. Under de första veckorna efter befruktningen bildas det tidiga anlaget till centrala nervsystemet, neuralröret, hos fostret. B-vitaminet folsyra/folat spelar en viktig roll för att neuralröret ska utvecklas normalt."
Trollhättan är ju inte så långt bort heller! Jag förväntade mig mer norrland eller längst ner i skåne, tyckte inte oddsen var så stora för att det skulle vara i närheten, haha!
Man ska ha i sig 500 mikrogram tror jag! Jag får i mig mer än det just nu för jag köpte först folsyra tabletter och sen något liknande av vad du har :) Läste precis att det är 50% större risk att man får missfall om man inte tar folsyra/folat!!
Nu blev jag lite fundersam, jag brukar ta alla möjliga tabletter (låter som värsta knarkarn ;)) som typ C-vitamin, hårkontroll, något för huden och så Tillval folsyra och så något som heter "Kvinna" eller liknande! Är det alltså dåligt att ta dem? Jag tänkte att det inte kan bli för mycket vitaminer o så, men kan ju absolut ha fel!
Jo det är sant i och för sig! Ska köpa sushi idag för sista gången innan ev graviditet :D Gillar ni sushi? :)
Någon gång måste du prova! Men det blir ju tidigast om 9 månader så, haha :)
Jag tycker de ser bra ut, man ska nog vara ganska noga med vad man får i sig, man vill ju inte att bebisen ska må dåligt på grund av att man inte orkade leta efter de bästa tabletterna liksom :)
Jo jag funderar på det, men som du skriver så är det så sjukt dyrt tyvärr! Om priserna hade varit lite lägre hade det varit enklare..
Inte för att klaga eller så...Men idag är första dagen som jag är glad att jag är arbetslös, jag har så ont i brösten att jag inte ens kan ha på mig bh, det är bara om jag sitter stilla i soffan som det inte gör ont :( Mensvärken är dock lite mer i bakgrunden!
Haha, jag tror ärligt talat att man antingen älskar eller hatar Sushi! Jag tyckte det såg skitäckligt ut men sen så smakade jag och ääälskar det! Men det är ju dyrt så det är ju inte så ofta man äter det ändå :)
Jag har egentligen inte tänkt tanken på ekologiskt förr men kan ju vara värt det för bebisens skull, samtidigt så kan man ju inte överbetala för det heller tycker jag :) Flera liter cola per dag lät ju väldigt bra, haha! Ne men ett glas då och då är ju inte farligt, det tror jag inte!
Jag och sambon har tänkt åka utomlands (till Los Angeles) i Oktober, om jag är gravid nu så kommer jag alltså vara i 7e månaden när vi åker hem därifrån ungefär.. Vad tror ni om det? Tror ni det är farligt? Min farbror bor nämligen där och min sambo har inte sett L.A än så det skulle vara kul att åka!
Åh nej! Vad jobbar du med då? Jag är riktigt glad över att slippa gå ut just idag, dock så vill jag gärna ut på en promenad men får vänta med det tills imorgon och hoppas på att jag är piggare :)
Skönt med sportbh hela tiden! Då behöver du ju inte tänka på det i alla fall! :)
Jag har också katter, 2 stycken! Och på deras kattsand står det att inte gravida ska hålla på med det, vet inte om det är sanden eller för det Johannah skrev!
Haha jag har redan sagt det till min sambo ;) Men han tyckte väl inte det var en jobbig grej att göra om man jämför med vad vi får, dock så är det nästan bara jag som gör det nu eftersom att jag är arbetslös :p.
Jag vill ta gravtest NU! Haha:)