• dahlia92

ömma bröst!

Vad sa din sambo då? Blev han inte lite tårögd han med?? :D Ååå vad häftigt alltså. Att det fungerar som det gör är helt otroligt.

Så man kan se könet så pass tidigt alltså? När blir nästa ultraljud då? Så du får bekräftelse på vad det faktiskt är för kön? :)

Haha då blir det kanske en liten jul-bebis :)

• dahlia92

Ne har också hört att för många ultraljud inte är så bra. Ne det är klart att det inte spelar nån roll vad det är fön kön egentligen, man älskar ju sitt barn ändå. :) Men jag har så stort kontrollbehov att jag måste veta haha ^^ Nu har du ju inte så långt kvar, vad snabbt den här våren har gått. Känns som det inte var så länge sen som vi började skriva här..

• dahlia92

Kanske låter jättenegativ nu men jag kan verkligen inte hålla mig. Men jag tycker det var riktigt skitelakt av dig skarlsson84 att skriva att du har plussat. Jag förstår verkligen att du är skitglad och vill berätta för hela världen, MEN jag fattar inte varför du skriver det här från ingenstans? Hade du läst igenom vår tråd ens lite hade du sett att jag och acire94 kämpar för fullt med att få våra plus och sen kommer du från ingenstans och kastar ditt plus i ansiktet på oss. Vi fattar att du är gravid, sett att du spammat varenda tråd med det. För du har/hade ju uppenbarligen ingen som helst tanke med att lära känna oss här eftersom du inte skrivit något mer, du var bara tvungen att kläcka ur dig att du har plussat fast vi inte ens bryr oss eller hade vetat något om du inte skrivit här. Fattar att jag låter jävligt negativ men vi har försökt så länge o de kändes som en smäll på käften.

• dahlia92

Ja jag tänkte också det men sen såg jag att hon skrivit i typ alla trådar som finns om sitt plus. Och den andre som skrev för någon vecka sen hette något annat för det kollade jag upp. Alltså jag tycker alla är välkomna men man behöver inte säga att man plussat från ingenstans.. Har bim 28e så vi får se om det tagit sig :)

• dahlia92

Okej visst men varför kunde du inte bara presenterat dig direkt? För vi är tre tjejer här varav två av oss kämpar med vårat plus och sen kom du där från ingenstans och säger att du plussat. Kändes lixom inte så jättekul. Johanna gratta dig och frågade om du ville berätta om dig själv, men det ville du ju inte eftersom du inte svarade. Och jag såg att du svarat i andra trådar under tiden. Jag ber om ursäkt och förstår att du är glad över att äntligen fått ett plus. Tycker själv bara att det var jobbigt att du kom från ingenstans med den meningen.

• dahlia92

Ja herregud förstår dig, får själv bryt var o varannan dag. Kul att du är tillbaka iaf hoppas du har mer krafter nu :)

Ne jag har bim 28e, tycker att vi prickade in det då jag fick utslag på stickorna. Hoppas att dom orkade överleva typ 1 dag extra iaf. Men har inga symtom och idag kom lite av den äckliga mjölkiga flytningen jag får innan mens så det är väl kört igen. Orkar snart inte försöka mer.. Ville vara 'först' i släkten bland oss unga som blir gravid men ne min syssling o hans tjej hann både gifta sig och komma ut med graviditet i veckan så det är lite jobbigt :/ men när jag kollar tillbaka i loggen i min app så ser jag att vi verkligheten inte prickat in en enda äl innan haha, så hoppas på oss nu. :)

Förlåt för långt och inge styckeindelning, fattar ej varför det inte går på plattan :/

• dahlia92

Ne jag vill inte gifta mig alls faktiskt, kan förlova mig men inget bröllop. :) Men blev då ledsen att dom kom med hela paketet på en vecka lixom haha..

Nej vad kul med hus :D var kollar ni nånstans? Jag förstår dig. Har själv bott i lägenhet i 16 år skulle aldrig byta tillbaka till det :)

Jaa bara du har kommit in på ett program på högskolan så kan du ta studieuppehåll. Tänkte själv göra så då jag kom in på butikchefsprogrammet men sen fick jag fast så tackade nej till o plugga..

Jaså vad kul har du fått jobb? :D

• dahlia92
    Johannah01 skrev 2014-07-21 15:38:19 följande:

Min lilla syster berättade i förrgår att hon också är gravid nu, BF ca 15/3.. Lite sjukt ändå :) men dom har försökt i 7 månader sa hon. Vilket betyder att dom började försöka innan jag å min sambo började. Och ja tillslut gick det!! Vi kollar också på hus. Eller letar väl mer gård. Har hittat en nu men vi fårse, den e väldigt dyr och inte riktigt värd utropspriset tycker jag..

Åå vad kul ändå samtidigt som syrran :) skulle vilja ha samtidigt som min syster men jag vill vara först så hon får lugna sig

Vad kul med gård, blir det massa djur då också eller? :D Ne alltså det är väldigt svårt det där med priser och så. Allt handlar om läget. Lixom hade vårat hus legat i stan hade det säkert varit upp mot miljonen. Men man behöver gå på ett par visningar innan man hittar det rätta. Plötsligt händer det :)
  • dahlia92

Åh då förstår jag :/ ne bästa är ju om iaf en har fast inkomst.

Gud vad kul hoppas att ni får det :)

• dahlia92
    Acire94 skrev 2014-07-23 00:47:52 följande:

Vi kollar på ett ganska stort område men nu har vi fastnat för ett som ligger strax utanför Skövde, typ Ulvåker området :) Får se hur det blir men hoppas! :D

Jaha! Men gud vad bra, hoppas att jag kommer in då bara :) Men i sådana fall ska jag plugga på distans så jag kan ju plugga när jag är gravid i alla fall, man sitter ju bara hemma liksom :D

Nepp, praktik :) Men nu är det ju sammanslagning för förskolorna så nu blir det väldigt många "fröknar" för väldigt få barn :P

Ja ulvåker är fint, det kollade vi också på. Enda nackdelen är väl egentligen att det går dåligt med bussar och att man måste ut på 200:an för att komma med 505an.. Annars är det nog bra där :)

Jaha okej vad mysigt att jobba med barn då under sommaren :)
Svar på tråden ömma bröst!