• Drömmen

Går det för min pojkvän att adoptera mitt barn?

Anonym (tjejen) skrev 2014-03-22 19:30:24 följande:
    Vi planerar att gifta oss när barnet är ungefär två månader och båda är 25.  Att bio kommer godkänna vet jag dock inte.... han skulle aldrig göra något för att göra mig glad. Inte ens så han slapp betala underhåll eller något sånt. Kan man bara göra en fuling så? Utan att bio som vet om graviditeten får reda på det?

Sanningen kommer alltid fram
  • Drömmen
    Anonym (tjejen) skrev 2014-03-22 19:38:37 följande:
    Ljuga är inte direkt mitt förstahandsval... och bio vet att det är han, det har jag aldrig förnekat.

Nu tänkte jag mer på sanningen mot barnet men att du skriver sanningen i papprena som skall fyllas i när man uppger faderns namn
  • Drömmen
    Anonym (tjejen) skrev 2014-03-22 20:08:25 följande:
    Vi har inte tänkt påstå att hon kommer från pojkvännens pung direkt. Hon skulle ju veta, efter ålder självklart.

Jo men ändå skall du ju uppge faderns namn på intygen så då kommer det ju stå olika namn och det är det jag menar du kan ju inte ljuga för myndigheter, den sanningen kommer komma fram förr eller senare och då kan det slå hårdare mot dig en du anar men den risken är du tydligen beredd att ta om jag uppfattar dig rätt.
    Anonym (jopp) skrev 2014-03-22 20:01:08 följande:
    Nej, menar bara att det är inte självklart att bio pappan inte kan söka om umgänge för barnet om han vill. Men med tanke på att ditt ex hotat så är det ju inte troligen att han får umgänge även om han försöker.

Bara för han hotar ts så säger det inget om att han inte kan vara en bra far som månar om sitt barn. Har han hotat barnet och finns bevis på det?
  • Drömmen
    cloudberry79 skrev 2014-03-22 20:30:14 följande:
    Jag har väldigt svårt att se att någon skulle vara en bra pappa som hotar mamman. Faktiskt är man ett sånt grundrövhål då att man borde flytta långt ifrån barnet och låta både mamman och barnet vara ifred.
    Just NO.

Jag väljer dock inte att ta ställning för eller emot då jag bara har ts syn på detta och alltså inte hört den andra sidan, hur du gör märker vi
  • Drömmen
    Anonym (tjejen) skrev 2014-03-22 20:40:14 följande:
    Tolka hur du vill. Jag kommer slåss med näbbar och klor för att mitt barn inte ska behöva vara i närheten av bion. Och hon förtjänar en bra pappa när det nu finns en sådan. Man är ingen bra pappa om man önskar att det ska bli missfall eller att barnet dör vid förlossningen punkt!

Så vilket namn uppger du på intygen?
  • Drömmen
    cloudberry79 skrev 2014-03-22 20:50:31 följande:
    Jag vill dock varna dig för att förhindra umgänge om han så önskar. Om han vill ha umgänge tycker jag du ska vara tillmötesgående och genast boka tid hos familjerätten åt er båda innan du går med på något. Om du förhindrar umgänge kommer det vara till din nackdel vid ev rättegång.
    Drömmen skrev 2014-03-22 20:38:46 följande:
    Jag väljer dock inte att ta ställning för eller emot då jag bara har ts syn på detta och alltså inte hört den andra sidan, hur du gör märker vi
    Om han har hotat henne så är han inte en bra pappa, jag utgår från att TS talar sanning faktiskt.
    Just NO.

Sanningen kan se olika ut beroende på vem man frågar speciellt i sådana här sammanhang
    Anonym (tjejen) skrev 2014-03-22 20:50:01 följande:
    Det vet jag inte än. Jag tänker inte bara rådfråga FL innan något beslut tas liksom...

Bra vilka mer kommer du rådfråga?
Svar på tråden Går det för min pojkvän att adoptera mitt barn?