Inlägg från: pastamamman |Visa alla inlägg
  • pastamamman

När hämtar ni era barn från förskolan?

Vår dotter går mellan 7.30-16 måndag till fredag (hon är 2,5 år). Vi äter vid 18 ca och hon lägger sig 19.30. Jag tycker det funkar bra, eftersom hon går 5 dagar i veckan så kan det bli tufft i perioder när det blir många långa veckor, men då brukar jag försöka ta en semesterdag och bara vara hemma lite då och då.

Sen har min mamma ett jobb som gör att hon kan vara ledig nästan en vecka emellanåt, då brukar hon ta tåget ner och vara här ett par dagar med dottern hemma.

Nu går jag hemma i väntan på att syskon ska anlända och har kortat ner hennes tider till 9-15, det är ett elände att få med henne hem...

• pastamamman
    oOMayaOo skrev 2014-03-22 16:23:50 följande:
    Jag tar inte pt mig det minsta av att de finns dem som har möjlighet att hämta sina barn kl 15 medans jag hämtar kl 17. Alla har olika förutsättningar och jag kan inte jämföra mig med familjer där det finns två sammanboende föräldrar som har möjlighet att flexa på jobbet eller gå ner i tid. Visst skulle jag också vilja ha det så, men jag tänker inte må dåligt för att min situation ser annorlunda ut.

Svar på tråden När hämtar ni era barn från förskolan?