• Tow2Mater

När hämtar ni era barn från förskolan?

Ofta 16, men precis som din, vill min 5-åring stanna längre eftersom de är ute och kommer in vid 16, han vill hinna leka inne efteråt, brukar ibland ge honom till 16:20 eller 16:30 eller låta maken hämta ibland vid 16.45.

Ibland har jag hämtat efter lunch nån gång om han vill, om jag inte haft mycket jobb att gora de två dar jag jobbar hemifrån. Ibland har han fått stanna hemma en dag om han velat.

Ater oftast vid 18 - 18.30. Läggdags och bok vid 20. Han kliver upp vid 6.15, utom de två dar jag jobbar hemifrån, är inga moten inplanerade får han sova hur länge han vill - ibland är han uppe redan vid 7, ibland sover han till 8.

Funkar bra for oss alla.

• Tow2Mater
    Hmpf skrev 2014-03-20 22:35:55 följande:
    Alltså jag måste fråga. Hur klarar ni av ett liv där ni knappt får se era barn?
    Tja, just nu sitter pojken i vardagsrummet med sin far och spelar dator, själv är jag inne på kontoret. Funkar ganska bra. Vad jag vet sker inget stort utvecklingssprång eller liknade på en timme eller en dag eller två. Lordag o Sondag ses vi mest hela dagarna. Vi har tydligen oliak definitioner av ordet "knappt". Min mor som jag ser en gång om året max definierar jag som "knappt".
Svar på tråden När hämtar ni era barn från förskolan?