Inlägg från: Qaroline |Visa alla inlägg
  • Qaroline

EFTERLYSNING: Barn födda med navelsträng runt halsen!!!

Jag föddes med navelsträngen 2 varv runt halsen och barnmorskan (som fick en del skäll efter) höll emot mig ett tag innan jag fick komma ut och då var jag knallblå.
    Typ mörklila med svarta läppar. Fort iväg och ge mig syrgas.
    Repade mig snabbt.
    Va ett lugnt, snällt och enkelt barn, hade lite spring i benen i lågstadiet, har lite svårt med koncentration men inget allvarligt problem
    Var tidigt i tal och kunde massvis med färger vid 1,5-2 års ålder, barnmorskan va imponerad och jag rättade en läkare en gång när han sa att jag och min syster hade röda och blåa kläder på oss, vi hade ju faktiskt lila och rosa, då 2 år gammal. haha
    Kunde läsa och skriva enklare meningar vid 4 års åldern.
    Men jag är väldigt känslig och tar in mycket intryck och är rätt ljudkänslig och det har jag alltid varit.
    Inga allergier och bra immunförsvar.

Min kusin va myyyycket sen i talet, man förstod knappt va hon sa när hon va säkert 7-8 år gammal.
    Men det var för att ingen rättade och lät henne försöka säga det rätt och som det ska låta och för att föräldrarna förstod och förklarade för de som inte förstod så hon slapp upprepa sig. 

Svårt att veta vad det kan handla om men vem vet, snart kanske det bara släpper och talet lossnar mer och mer :)

Svar på tråden EFTERLYSNING: Barn födda med navelsträng runt halsen!!!