Blir galen på bonusen!!!!
Hej!
Jag har själv en 3 åring bonus. Och han är också super aktiv. Jag vill också komma hem till lugn och ro. Och det känns jobbigt... Jag förstår dig helt och hållet!!! Han har ingen diagnos - garanterat! Det känns så lätt att få en diagnos för att bli "accepterad"! Det känns även som att folk använder separationen till att "barn är som dom är". I min värld är det helt fel resonerat. Att den KAN påveka - absolut. Men barn behöver gränser. De behöver förstå och ta hänsyn. Uppfostras! Ta det lugnt... Jag har fått 3 åringen att lugna ner sig enormt mycket och jag märker en ENORM skillnad när pappan är hemma. Då "flippar han ur" men det är också för att pappan INTE ställer samma krav på honom som jag. Så jag skulle börja med att prata med min kille. Att han sätter gränser som jag och att vi har regler hemma. Vad tror du om det? Jag förstår PRECIS vad du menar och vad du går igenenom. Jag känner exakt likadant ibland. "Ska ungarna göra att jag ska behöva lämna personen jag älskar??". Nej... svaret är nej.