• NickiLi

Förstföderska; Fostervattenavgång eller flytningar?

Josefina93 skrev 2014-03-26 15:31:30 följande:
    Ja; men eftersom de inte ser det som något "problem" så vad ska man göra? De gånger jag har åkt in så har det blivit konstaterat gång på gång men de anser det ok... "Det är ingen fara".... sen gör de urinprov som troligen är positiv för urinvägsinfektion och så får man vänta 1 vecka innan provsvar kommer. Allt är väl nästan skrattretande... Tror t.o.m. man kanske ska åka in en till gång för vissa saker som de nämnde jag skulle komma tillbaka om jag hade. Som buksmärtor och lite andra saker. Är det någon av er som 'r erfaren med långdragna sammandragningar? Som håller i sig flera timmar utan att släppa? Haft sen igår kväll och har det fortfarande som en enda lång en.
    Jag har inte läst hela tråden men jag är undersköterska och jobbar på operation även väntar jag nu mitt andra barn. 

min tanke om detta är att det är jättekonstigt att dom säger att det inte är någon fara. Det är alltid en infektionsrisk och nu vet inte jag var du bor eller var du går men så vitt jag vet i Sthlm blir man inlagd med dessa symtom och det är strikt vila som gäller. Vilken vecka är du i nu?? Det känns väldigt lustigt av läkaren att inte vilja förlja upp mera. Kan du byta läkare alt få en annan läkares perspektiv?? Ringa 1177 och be att bli kopplad tillnågon barnmorska el dyl?? 

hoppas det löser sig utan prematur födsel. 
  • NickiLi

Guuud va konstigt. Skulle i alla fall kräva mer kontroller. Har dom gjort något ul? för att kolla om det är tillräckligt med fostervatten för bebisen? Tycker det låter jättekonstigt och jag skulle inte ge mig utan vara den überjobbiga blivande mamma jag bara kunde vara. 

Hoppas allt löser sig för dig och att det inte blir några komplikationer.  Lycka till!

• NickiLi
    Josefina93 skrev 2014-03-27 12:46:41 följande:
    Ja; men trots allt så tycker de allt är bra. Förutom rutinultraljudet så jag nog gjort... nog mellan 4-5 ultraljud extra om jag har ett ganska bra koll på det.
    Va bra. Lycka till och hoppas verkligen du slipper komplikationer. =)
Svar på tråden Förstföderska; Fostervattenavgång eller flytningar?