• corran

Förstföderska; Fostervattenavgång eller flytningar?

Jag tycker att du kan ringa direkt till förlossningen och rådfråga med dom :) 

• corran
    Josefina93 skrev 2014-03-16 18:28:26 följande:
    Pratat med förlossningsavdelningen nu...

Ärligt talat; kände nästan lite som jag skämdes för det. Inget negativt menat men jag har alltid varit lite kanske tar saker ganska lugnt medan andra ser ju som i den här situationen att man alltid ska vara exakt uppmärksam och kolla upp vad som händer.

I alla fall fick jag tipset att ta en ren binda och se om det fortsätter efter ett par timmar.

Om det gör det ska jag ringa tillbaka.
    Förstår känslan, kände mig också fjantig när jag ringde in för lite magont i v 31, men du ska inte skämmas. Man ska alltid kolla upp en gång för mycket än en gång för lite :) Bra att du ringde! 
  • corran

Tycker nog att du ska ringa tillbaks på en gång! Även om jag förstår hur du känner men om det är vatten som läcker och det är färgat så är det inge bra :/ Du får fixa skjuts, hur långt är det? 

• corran
    Josefina93 skrev 2014-03-16 22:12:18 följande:
    Hmm....egentligen inte så långt. Tror väl med bil är det kanske mellan 60-90 minuter så det är inte farligt. Sen får se med skjuts. Alt. kontakter jag har tillgängliga är tyvärr inte nog lämpliga att göra. Börjar bli riktigt orolig för en gångs skull. Alltid varit en lugn person... Samtidigt sen tidigare minskat i hjärtljud och knappt/inga rörelser som jag känner av.
    Men du måste nog, helst på en gång! Ring iaf sen ta det därifrån. Annars taxi, som du kanske kan få ersättning för, vet inte hur det funkar. Men snälla ring iaf även om det känns jobbigt <3 
  • corran

Tänker på dig! Hoppas du åkte in och att det gick bra <3 

• corran

åå hoppas allt är bra med dig och bebisen! Orolig för dig :(

• corran

Bra att det gick bra, du får vara väldigt uppmärksam på om det blir förändringar. Hoppas det går bra i frosättningen med graviditeten :)

Svar på tråden Förstföderska; Fostervattenavgång eller flytningar?