• katt33

Jag behöver tips på hur jag får bukt på min krånglande mage

Jag får ganska ofta problem med min mage och jag går ofta på toaletten. Har nu i natt varit på toaletten en massa gånger. Hur gör jag för att få bukt på min krånglande mage som är som en ballong? Detta är en seriös fråga.

• Svar på tråden Jag behöver tips på hur jag får bukt på min krånglande mage
  • gudsfurste
    katt33 skrev 2014-03-16 09:48:32 följande:
    Jag får ganska ofta problem med min mage och jag går ofta på toaletten. Har nu i natt varit på toaletten en massa gånger. Hur gör jag för att få bukt på min krånglande mage som är som en ballong? Detta är en seriös fråga.
    Har du ballongmage? Får du typ kramper? Typ som om du äter något så känner du hur hela din mage faktiskt sväller upp och att jeansen blir för trånga helt plötsligt?
  • mitthemligajag

Antar att du äter ngt som inte är bra , mjölkprodukter? Gluten? Kanske? Jag är laktosintolerant och min mage mår inte bra av vanliga mejeriprodukter

• Jacqueline

Har du testat utesluta exempelvis laktos eller gluten?

Jag blev jätte laktoskänslig i början av min graviditet och det avhjälptes lätt genom att byta ut mjölk/grädde/fil/Yoggi mot laktosfritt.

• katt33
    gudsfurste skrev 2014-03-16 09:50:15 följande:
    Har du ballongmage? Får du typ kramper? Typ som om du äter något så känner du hur hela din mage faktiskt sväller upp och att jeansen blir för trånga helt plötsligt?

Jag fåt ofta ballongmage och går på toaletten jätte ofta numera. Jag får lite kramper dock inget som gör obehagligt ont.
  • katt33
    Jacqueline skrev 2014-03-16 09:51:44 följande:
    Har du testat utesluta exempelvis laktos eller gluten? Jag blev jätte laktoskänslig i början av min graviditet och det avhjälptes lätt genom att byta ut mjölk/grädde/fil/Yoggi mot laktosfritt.

Mjölkprodukter är jag försiktig med då dessa gör mitt problem värre. Jag försöker att hålla mig till grovt bröd.
  • gudsfurste
    katt33 skrev 2014-03-16 09:54:03 följande:

Jag fåt ofta ballongmage och går på toaletten jätte ofta numera. Jag får lite kramper dock inget som gör obehagligt ont.
    aha, laktos? 
    jag fick sådär liknande; ballongmage som bara svällde upp, kramper ibland, toalettbesök (dock inte hela tiden) men mycket gaser. Jag dricker nu minimalt med mjölk, äter inte kött och inte så mycket gluten och det har blivit mycket bättre. 
  • katt33

Det rumlar runt i magen på mig ordentligt just nu och jag som ska om ett par timmar till mina föräldrar och äta mat.

• Annelie 76

LCHF hjälper mig med min dåliga mage. Den gillar inte alls vetemjöl, potatis, vindruvor/russin och spenat. Får enorma gaser och lös avföring om jag äter det. Med LCHF utesluter man ju allt utav de första och spenaten är valfri. Så jag rekommenderar LCHF, gå in på Kostdoktorns sida för mer info.

• kakan162

Jag rekommenderar också att prova LCHF.
    Jag har levt med gasig/uppblåst/krånglande mage hela mitt liv. Tills jag började på LCHF.
    Alla problem blev som bortblåsta. Fick även finare hy, smidigare leder, mindre huvudvärk, sjuk mycket mer sällan, mer energi, bättre sömn, vaknade ofta tidigt, utvilad och pigg! Kände mindre av den milda reumatismen som jag har ärvt.

Läs på så mycket du kan om LCHF å prova dig fram sen! Är det rätt för dig så lär du märka det:)

Lycka till!

Svar på tråden Jag behöver tips på hur jag får bukt på min krånglande mage