Hade din pojkvän åsikter om ditt val av kejsarsnitt?
Min man kände till min rädsla långt innan jag blev gravid och har förstått och stöttat mig i detta. Från början hade jag ju inte tänkt att skaffa barn alls pga min rädsla, vilket min man även visste om. Detta tyckte han givetvis var lite tråkigt, att jag inte ville skaffa barn, men han har aldrig ifrågasatt min rädsla.
Nu när jag blev gravid och vi beslutade att behålla så har han funnits där. Han var även med på inskrivningssamtalet hos barnmorskan där jag tog upp min rädsla och bakgrund direkt. Han var ej med hos aurora och läkaren, men då ville jag prata med dom själv, men han blev riktigt glad och lättad för min skulle när jag fick beviljat snitt i och med att han vet hur jag har känt inför detta.
När du fått ditt snitt beviljat så kan du ju be om att få prata med en läkare eller barnmorska som förklarar för din kille hur det fungerar och att i erat fall så är det troligtvis mer lämpligt med ett snitt av olika orsaker, så att han får förståelse och inblick för vad som komma skall?
Dessutom så sitter inte kvinnligheten eller hur man kommer bli som som förälder i hur barnet kommer ut.