Hade din pojkvän åsikter om ditt val av kejsarsnitt?
Jag är i sjunde månaden o har som dom flesta då tänkt på förlossningen, först kändes det självklart med kejsarsnitt men nu börjar jag ändå känna att vaginal förlossning är ett alternativ men jag vet inte än men går hos psykolog ang detta. Har inte fött barn tidigare. Jag sa i början av graviditeten till min kille att jag vill göra kejsarsnitt varpå han svarade att "men det är inte naturligt, man ska föda naturligt". För mig finns det inget "man ska" för man ska göra det man själv vill o ingen ska ha åsikter om varken det ena eller andra. Om det nu slutar med planerat kejsarsnitt då har jag en stark känsla av att min kille kmr tycka jag va klen o feg o ingen riktig kvinna, jag skiter egentligen i vilket men jag undrar hur jag ska förklara för honom att man gör precis som man vill med den saken, jag menar det är ju MIN kropp o man bestämmer över sig själv , precis kika mkt som han bestämmer över sig själv i många situationer. Jag ville inte ens behöva höra av honom att man "ska" föda naturligt för om jag inte känner att jag vågar då kmr jag inte göra det. Jag tänker inte göra livet jobbigare än det behöver vara. Ni som valt ks, hade era män åsikter om detta o tyckte att ni var klena/fega osv? Tillslut sa ifs min kille att "gör son du vill, du har ju ändå bestämt dig för ks" men jag vet ju vad han tänker innerst inne om jag väljer det. Grejen är också att han ska åka bort en vecka efter bf o ven vet om bebisen kmr då? Jag vägrar ju gå igenom hela processen ensam o nej jag vill inte behöva ta med ngn annan..