• Milleman

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Jag har ju tänkt fel. Varit mycket dagvill på sjukhuset.

Det är ju först imorgon jag har bim. Har ont i nedre magen och lite annat, men det kan lika gärna vara början till mensvärk. Får se får se.

Tog ett äl-test imorse bara för att. Det var inte 100% streck men det var ett tydligt streck :/

• Milleman
    Kawinna skrev 2014-05-20 20:12:42 följande:

Positivt äl test så sent kan betyda graviditet! smile1.gif
    Ja jag vet men gravtest igår bim-2 var 100% negativt
  • Milleman
    corran skrev 2014-05-21 09:06:50 följande:

Fotfarande ingen mens?
    Jag har inte haft jättekoll på min cykel men nu kom jag plötsligt på när jag hade mens i mars och om den är regelbunden är det faktiskt exakt idag jag har bim. Har varit lite osäker.

Så det är lite spännande nu :)
  • Milleman

Eller nu fattar jag ingenting. Enligt appen var det 51 dagar mellan mens i mars och april :( nu blev det ju konstigt. Nu har jag ingen aning.

• Milleman
    Kawinna skrev 2014-05-20 20:12:42 följande:

Positivt äl test så sent kan betyda graviditet! smile1.gif
    Men det kan ju också betyda knäpp cykel.
  • Milleman
    corran skrev 2014-05-21 11:50:17 följande:

Milleman - knepigt...kanske är din mens oregelbunden ? Hur var det hade du nyss slutat med p medel?

Nej inte haft nått sen tonåren.
  • Milleman

Känner mig både förvirrad och lite ledsen. Blir svårt att göra barn utan att veta ägglossning osv. Och ligga varannan dag skrattade vi lite åt innan haha :P det är inte vi. Men det kanske vore nått hehe...

Är bara frustrerad.

För två veckor sen (2 veckor efter förra mens) hade jag hugg i magen och mycket flytningar, precis som vid äl). Så långt stämmer ju min beräkning i appen.

Kanske tänker fel nånstans.

• Milleman

Vi som trodde att andra barnet skulle gå som en dans att tillverka.

Jag får väl börja med äl-test varje dag nu för att ha en aning. Även om jag faktiskt var säker på att jag hade äl för två veckor sen. Är det inte konstigt att ha äl men inte få mens två veckor efter. Trodde alltid äl var två veckor innan mens trots olika långa cyklar.

Ska man ta äl-test på morgon eller eftermiddag? Jag har hört olika.

• Milleman
    corran skrev 2014-05-22 21:28:13 följande:

Har för mig att stamdard är 14 dagar, och det aldrig kan vara mer än 16 dagar mellan äl och mens (har läst detta). Dock så är inte positivt äl test em garanti på att ägget släpper tyvärr och då får man ju inte mens heller. Har du gjort fler gravtest?
    Jag gick inte efter äl-test då för två veckor sen utan efter (ursäkta fakta) mycket och tjocka flytningar jag hade i 1-2 dagar. Varken innan eller efter. Men det kanske varit nått annat.

Tog gravtest senast på bim-2 och har inte tagit fler. Är nog rädd att bli besviken på resultatet kanske. Men borde kanske göra ett imorn?!
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)