• Milleman

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

corran skrev 2014-05-31 17:59:57 följande:

Ja de har du rätt i, hellre ovetande i ett sånt läge! du får börja med äl tester om ca 1,5 vecka.
    Bara jobbigt att hålla på med äl-tester om nu min cykel ska vara så himla oregelbunden. Och jag orkar inte hålla på med tester när vi åker på semester.

Vi får nog köra den mer säkra metoden att ligga varannan dag :P
  • Milleman
    corran skrev 2014-05-31 20:54:24 följande:

Hehe ja det funkar ju också om man orkar ;) vart ska ni åka på semester? :)
    Vi är seglare så det blir 4 veckor guppandes med båten :)
  • Milleman
    Kawinna skrev 2014-06-02 16:06:16 följande:

Första bilden är trixad den andra är otrixad. Bilden togs typ 20 minuter efter att jag tagit testet. Är på eftermiddags urin, hållt mig ca 3 timmar. Blir nog ett digitalt på fredag för nu börjar jag tro att det faktiskt är något där inne :)
    Härligt! Sist jag var gravid fick jag ännu otydligare test än detta men det gick ju vägen ändå :D

Vågar man säga grattis? :D

Längtar själv ännu mer nu.
  • Milleman
    Utbrytarkonst skrev 2014-06-02 20:25:17 följande:

Som jag trodde så är jag gravid! :D

Tog just ett test och det var inget tvivel om resultatet, det vart helt knallrött.

Känner mig så oerhört lycklig just nu!

Räknade ut att jag borde vara i vecka 5 eller så nu, men ska köpa ett sådant test som säger veckor imorgon. 

:)

Gratulerar! :)
  • Milleman

Efter vad som verkade vara ett missfall är det nya tag som gäller nu.

När tycker ni jag ska börja med äl-test? Om nästa cykel blir 50 dagar blir det väldigt många test :P

Fast jag har sagt att jag inte orkar testa på semestern då vi ska vara bortresta. Dessutom mer tid till regelbundet sex när vi är lediga.

Åh vill så gärna att det tar sig nu i sommar.

• Milleman
    Kawinna skrev 2014-06-05 06:26:47 följande:

Tack känns bättre nu när jag hör era berättelser och när jag läst runt lite smile1.gif

Fick iaf gravid 1-2 veckor imorse! enligt mens så är jag i v. 5 så testet borde visa 2-3 veckor men eftersom jag inte har någon aning om när jag hade äl så är det säkert ingen fara smile1.gif
    Låter ju bra :) vad roligt för er :D
  • Milleman

Här kör vi på nya tag. Har ingen aning om när ägglossning är, känns jobbigt men vi ska försöka ligga varannan, var tredje dag.

• Milleman
    Kawinna skrev 2014-06-14 01:36:00 följande:

Försöka kan man ju göra smile5.gif hade det som plan förra månaden men gick ju åt skogen med det :p lyckades ju bli gravid iaf smile1.gif
    Ja asså i vårt barn/jobb/båt-träsk finns eg varken orken eller tiden haha! Häromdagen skrattade vi så tårarna sprutade när vi skulle få till det för det är inte likt oss att ligga varannan dag :P men det är ju kul att skratta också ;)

Det som gör mig så uppgiven är den väldigt oregelbundna mensen. Jag hade också velat ha ett bim-datum.
  • Milleman
    corran skrev 2014-06-13 20:26:24 följande:

Hoppas på bättee lycka dem här gåmgem :) twsta med tempning?
    Kan ju alltid försöka. Vår temp har varit lite knäpp. Är en örontermometer som kan mäta 2 grader olika beroende på vilket öra :/ har ingen lust att använda sonens rumptemp ;)
  • Milleman
    corran skrev 2014-06-14 19:03:35 följande:

Köp en egen rumptemp hahaha
    Nja, det är nog mest kroppsplaceringen av tempen jag inte diggar ;)
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)