• corran

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

mrshellstrom skrev 2014-09-04 17:16:27 följande:
    Åh så mysigt! :)
    Ja! :) 

När är bim? :)
  • corran
    mrshellstrom skrev 2014-09-04 19:16:45 följande:
    Nästa torsdag-isch ;)
    Så spännande!!! Håller tummarna! När ska du testa? :)
  • corran
    Milleman skrev 2014-09-05 07:38:53 följande:

Min man säger att jag är gravid nu. Får se om det stämmer :P

Hoppas han har rätt!! :D 
  • corran
    saranen skrev 2014-09-05 08:08:23 följande:

Här på bim+1 kom mensen. Tråkigt som rackarns, men försöker se det positivt ändå. Kroppen behöver läka efter min trafikolycka för 2v sedan och därför orkade den säker inte bli gravid den här månaden. Så ser fram emot ny ÄL om ca 2v och massor av mys här hemma!!

Så tråkigt! :( Ni får ta nya tag och hoppas det blir er lycka nästa månad! 
    Usch bilolycka lät inge bra, vad hände? 
  • corran
    Erli skrev 2014-09-05 10:51:30 följande:

Tack för era vänliga ord! Fick åka hem igårkväll. Dock utan både smärtstillande. Kände mig helt knäckt, har ju precis lika ont nu som i söndags. De gjorde massa neuro-undersökningar, prover, sjukgymnast undersökte fogar nacke och huvud. Lätt spänd i nacken men inget som direkt förklarar huvudvärken. De uteslöt iallafall propp. De kollade bebisen, tappen och livmodern - allt var normalt. Så jag fick åka hem.

Pga smärtan i både huvud och bäcken ringde jag barnmorskan i morse och bara grät, har så sjukt ont. Ångrar att jag tackade nej till sjukskrivning hos mvc-läkaren. Men nu verkar det lösa sig ändå! Hon ska ordna recept på citodon under dagen och tack vare att läkaren skrev i journalen att jag bara behöver be om det, så fixar han en sjukskrivning som jag får hem i början av nästa vecka! Nu kanske jag kan få vila och hoppas så att denna smärta ska försvinna, eller iallafall dämpas så jag kan ta hand om min lilla son igen (mormor är nu barnvakt när sambon jobbar)!

Fick även kontakt med kuratorn som jag ska träffa nästa vecka. Är helt psykiskt utmattad av värk, oro och stress. Ska bli skönt att få komma och prata med någon :)

Men usch så jobbigt för dig! :( Men huvudvärken måste ju bero på nåt, hoppas de hittar förklaringen till det!
    Ja det kan vara skönt att få prata med nån, så tråkigt att du ska behöva må så dåligt :( 
  • corran
    saranen skrev 2014-09-05 10:17:16 följande:
    Jag & sonen var på väg till förskola/jobb. Stannade för fotgängare vid övergångsställe. Då smäller bilen bakom oss in i oss i mellan 50-70km/h. Min bil far 15m fram o blev bara skrot. Tack o lov klarade sig sonen men jag har fåt kraftig whiplash med blödningar i nacken. Så går sjukskriven o blir lite knäpp här hemma. Men glad att vi lever!
    Men oj så hemskt! Vilken himla tur att sonen klarade sig utan skador! Värre med din nacke :/ 
  • corran
    Erli skrev 2014-09-05 14:27:53 följande:

Ursäkta att jag bombar er men jag bara måste säga att jag har världens bästa barnmorska. Hon har fixat och ringt runt till läkare och psykologer halva dagen så nu har jag äntligen fått smärtlindring i form av citodon! 35 min tog det sen var huvudvärken borta :D 5 1/2 dygn med enorma smärtor är borta!!! Är dock rätt groggy men det för inget, är så himla glad att det inte gör ont längre :)

underbart!! :D Hur länge ska du ta tabletterna? 
  • corran
    mrshellstrom skrev 2014-09-05 14:31:05 följande:
    Ska försöka hålla mig tills på tisdag iaf! :) då blir det äl+10.
    :D när har du plussat de andra gångerna? :)
  • corran
    Erli skrev 2014-09-05 15:09:33 följande:
    En om dagen nu över helgen och därefter en vid behov. Ska ju inte användas för mycket för risken att bli beroende. Just nu känns det väldigt skönt.

Och vet du vad ? Tror jag känner små sparkar från bebisen :) kände det igår kväll flera gånger, några cm ovanför troskanten. Typ att det kittlades och små små buffar. Kände det nyss också (var väldigt kissnödig och det sägs ju att en full blåsa trycker ut livmodern, om du förstår vad jag menar ;) )..
    Men åååå så mysigt!!! :D Sån häftig känsla när man känner de där små rörelserna/sparkarna! Vilken vecka är du i nu? :) (Är så glömsk)..
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)