• corran

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Jessbox skrev 2014-03-23 20:43:44 följande:
    Har inte vågat testa mig än! Brösten gör mer ont & illamåendet kommer och går. Vet inte om de är magkatarrs illamående eller bebis illamående.
    Hoppas hoppas på bebis! :)
  • corran
    Jessbox skrev 2014-03-23 20:49:36 följande:
    Usch ja de gör verkligen jag med :) hoppas att de blir för er också :) vilka symtom hade du?
    De första symptom jag kan minnas är att jag blev extremt anfådd för ingenting, 6 trappsteg för att hämta posten va ansträngande! Ont i brösten, framförallt bröstvårtorna så gjorde ont och va knallröda. 
    Illamåendet kom inte förrän runt v 6 tror jag de va. 
    Säkert en massa andra småsymptom också ;) 
  • corran
    Jessbox skrev 2014-03-23 20:59:53 följande:
    Andfådd känner jag också att jag bli. Tycker inte precis att jag har ont i bröstvårtorna utan mest på sidorna men idag gör de ont överallt tycker jad 😀 en annan sak jag tänkt på är att jag är törstig & dricker mycket mer än jag brukar.
    Spännande! :D Har säkert frågat detta förut men är för lat för att backa och läsa igenom.. när har du bim? :)
  • corran
    Favvoflickan skrev 2014-03-23 23:09:01 följande:
    Hejsan!
    Får jag hoppa in hos er? Är också i startgroparna för att börja baka bebis nr 2 ????
    Välkommen! :) Hur gammal är ditt tidigare barn? :)
  • corran
    sjl89 skrev 2014-03-25 21:41:14 följande:
    Hejhej! här ska vi precis börja med bebis nr 2 :) första bebisen blir iofs 5 i november ;) Planerar ju att det kommer ta några månader, enligt va jag har läst lyckas 7 av 10 inom 3 månader. Så förhoppningsvis tillhör vi dom där 7 :p Den här månaden gör vi ett halvhjärtat försök och blir det inget nu kör vi igång på riktigt nästa månad :p Har bim 15/4, långt kvar men borde ha ägglossning nångång nästa vecka :) Jag är 24 och sambon 25.
    Välkommen! :) Hur gammal är ert tidigare barn? :)
  • corran
    sjl89 skrev 2014-03-26 10:53:03 följande:

Vad tråkigt med ditt mf :( men vad skönt för er att det tog sig så snabbt efter :)? Vad spännande, inte långt kvar till bim :D hoppas verkligen det blir ett plus! Jag tror jag har ägglossning nångång i veckan men är så osäker på om vi ska försöka den här månaden, bf blir isf runt 22/12 :/ Är jag dum som tänker så? Har iaf köpt ägglossningstest den här månaden, mest för att jag inte känner min ägglossning så kan va lite kul att veta :D
    Va också lite fundersam på de här med decemberbarn först, om det lyckas denna månad så kommer bf vara runt 17/12. Men känner nu att ett friskt barn är det som är viktigt inte vilken månad barnet är fött :)
  • corran
    sjl89 skrev 2014-03-26 11:27:22 följande:

Tack så mycket :D hon blir 5 i november! Såg att ni hade en liten hemma, kul för barnen om det inte blir så stor åldersskillnad. Min dotter har en halvsyster (samma pappa) som skiljer 2 år emellan. Dom har jättestor glädje av varandra! :) Ne du har ju rätt är, man vill ju ha ett barn sen nät han/hon kommer bryr man sig nog inte om när man väl får det där plusset :) Gör ni något spec för att bli gravida? Verkar ju finnas massa saker folk äter, har sex varannandag, ägglossningstest osv osv :p
    Härligt! :) Ja jag har själv alltid varit ensambarn och tycker det varit tråkigt så ha alltid velat ha täta barn :) 
    Använder äl test och fick positvt IDAG :D Nu är det bara att vänta och se vad som händer! :) Annars äter jag bara vitaminer och folsyra, men det är ju inget som hjälper till att bli gravid :)
    Du då?
  • corran
    Dakine skrev 2014-03-26 12:30:05 följande:
    Jo det var tråkigt, men fick ju en underbar son istället! :) Nej inte långt kvar nu... Det sjuka är att jag känner sparkar/knuffar inne i magen, på lite olika ställen då och då... VAD FAN ÄR DET FÖR NGT!? 
    Känner också det, tror det är gaser ;) Känns precis som små sparkar haha
  • corran
    Dakine skrev 2014-03-26 18:11:15 följande:
    Så sjukt ... 
    Håller med!! Lite läskigt och ibland funderar man på om man missat att man är gravid :P
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)