• Kawinna

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Milleman skrev 2015-10-18 18:45:18 följande:

Jag har hört att drycken vid glukosbelastningen är så äcklig så man typ spyr upp den igen :P

Haha jasså, det var den du mena! :p jo, den är ju sjukt söt, nästan så den blir besk. Men förut var det ju en hel liter man skulle dricka, nu är det tack och lov bara typ 2 dl :)
  • Kawinna

Har du gjort glukosbelastningen än Milleman? :)

Bokade tid till bm igår, känns helt sjukt :D ska dit om två veckor

• Kawinna
    Milleman skrev 2015-10-24 22:58:32 följande:

Nej inte ens gjort nytt blodprov än :/

Men vad konstigt! Du mår bra iallafall?

När de misstänkte att jag hade det fick jag göra belastningen inom en vecka.
  • Kawinna
    Milleman skrev 2015-10-25 11:41:26 följande:

Det pendlar. Igår mådde jag jättebra fram till kvällen då jag blev yr och illamående. Idag är jag lite skakig i kroppen och mår sådär. Så upp och ner.

Men du har inte fått någon tid? Du borde kanske ringa till veckan om inte du hör något...
  • Kawinna
    lillverra skrev 2015-10-25 09:33:01 följande:

Ingen mens i sikte, fyra dagar sen. Gjorde ett test för två dagar sen som visa neg. Var dock inte med Morron urin. Har rikliga flytningar till och från. Min mens brukar aldrig någonsin vara sen mer en diff på 1 dag tidig eller sen. Så fattar ingenting.

Hur långt efter äl är du då? Testa igen du :)
  • Kawinna
    Milleman skrev 2015-10-25 22:26:29 följande:

Ja jag tänkte ringa och höra. Jag minns faktiskt inte hur jag mådde sist vid denna tiden. Men tydligen är det vanligt att man får gravdiabetes om man tidigare fått barn över 4500 g.

Eftersom jag har skitbra dagar också så är jag inte jätteorolig. Däremot åt jag godis igår och blev dålig och har känt mig yr och konstig idag. Men det behöver ju inte hänga ihop.

Jag kände ju absolut ingenting av min diabetes någonsin! Spelade ingen roll hur jag låg, mådde nästa alltid prima :p
  • Kawinna
    Ev1l skrev 2015-10-26 11:08:09 följande:

Hej, Hoppar in här jag med, vi försöker med ett syskon, va inte så lätt som vi trodde det skulle bli, 3 månader utan ett plus, Jag börjar bli smått nojig, Kanske jag inte kan få barn längre, åldern kanske spelar in, Ja massa saker snurrar i mitt huvud, Och denna väntan, blir ju inte bättre av att tiden går så sakna när man är så baserad på dessa datum ägglossning, mens. 

Tur det finns forum som dessa, att vi är flera med samma känslor och funderingar

Kram 

Men tre månader är ju inget! Men vet ju hur jobbigt det är att vänta på ett plus.

Hur gammal är ert första barn? :)
  • Kawinna
    lillverra skrev 2015-10-26 10:13:46 följande:

Haft äl flytningar till och från sen 6/10 nu är det dock inga sådana flytningar längre. Tog ett test nyss fortfarande negativt så underligt.

Du får vänta och se helt enkelt :)
  • Kawinna
    lillverra skrev 2015-10-29 12:49:40 följande:

Berätta till maken idag då vi for till jobbet att mensen är en vecka sen på pricken, han BA du kanske är gravid. Jag BA Nää för jag har tagit test och alla visar negativt. Nu för en 30 min sen då jag var på toa trodde jag att mensen kom, då det kom lite röd rosa på pappret. Men verkar timme sjutton vara en nidblödning. Asså jag vågar inte tro på det. Men ofta att vi skulle bli gravid på första försöket haha. Undra hur många dagar det tar efter nidblödningen innan man kan testa, eller om man märker av symtom.. Just nu är det lite molande värk där nere till och från ligger ner... Aja väntar till kvällen och ser om mensen kommer igång annars antar jag att det var en nidblödning.

Det känns kanske lite sent för en nidblödning.. om jag inte minns fel så kommer väl den när ägget fäster?
  • Kawinna
    Milleman skrev 2015-10-30 07:46:04 följande:

Pga en liten olycka där jag slog i magen fick jag komma in och lyssna efter hjärtljuden på bebis. Allt var bra!

Bad de även att ta blodsocker. Trots att jag ätit godis på väg dit låg det på 5,5. Så jag är just nu inte jätteorolig :)

Det var ju jättebra! Skönt att allt var fint med bebis också :)
  • Kawinna
    corran skrev 2015-11-06 14:23:49 följande:

18 oktober kom vår andra prins 3 dagar innan bf, allt gick jätte bra och vi åkte hem redan dagen efter! :)

Åh, vad härligt! Grattis :) hur känns det med två barn nu då? Fast lite tidigt att fråga det kanske, det tar ju en stund att vänja sig antar jag :)
  • Kawinna

Vi har låtit allt sjunka in och det känns bara bättre och bättre :)

Vi berättade idag för min mans familj! Det kändes lite overkligt på något sätt och de reagerade lite avtrubbat på något vis :p så nu blir det till att berätta för resten av familjen!

Har mått illa och ganska dåligt psykiskt senaste tiden vilket känns jobbigt... hoppas det går över snart! Har fått höga socker också så blir en glukosbelastning innan inskrivning på fredag. Är nu i v. 8 :)

• Kawinna
    corran skrev 2015-11-09 19:24:11 följande:

Va härligt!! Stort grattis till graviditeten då! :D Hoppas du mår bättre snart <3 

Och va roligt för barnen att det blir så tätt mellan, tänk va kul dom ska ha!

Känns helt underbart med två barn, känns helt perfekt!! :) Så fina pojkar jag fått, kunde inte vara mer stolt! 

Mår bättre i sinnet och illamåendet hålls i schack med att äta :p ja, det blir kul för dom :)

Gud vad mysigt <3
  • Kawinna

Var på inskrivning idag och gjorde glukosbelastning på en gång. Vi har bytt bm från förra gången och det känns så bra! Hon är verkligen grundlig :) vi fick dock inget tidigt ul vilket jag hade hoppats på...

• Kawinna
    corran skrev 2015-11-18 19:19:53 följande:

De brukar ju va rätt snåla med ul sålänge man inte har några kopllikationer eller så :/

Ja, det är väl så... men har fått diabetes bekräftat igen så ska till s-mvc på tisdag så hoppas på ul då :)
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)