• Kawinna

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

corran skrev 2015-10-10 22:50:17 följande:

Här är det 10 dagar kvar till bf, nära nu! :)

Åh vad häftigt! :) kan ju ske när som helst
  • Kawinna
    Milleman skrev 2015-10-11 07:30:42 följande:

Oj. Känns som tiden gått snabbt. Men det tycker säkert inte du ;)

Jag är redan i v 13. Känns overkligt.

Det känns som att det gått fort för dig också! Har ni börjat berätta för folk än? :)
  • Kawinna
    Milleman skrev 2015-10-11 14:57:34 följande:

Ja alla vet :) jag blev ju sjukskriven redan i v 7 för foglossning och iom att jag fick berätta på jobb berättade vi gör de närmsta.

Sen fick en efter en veta och i veckan la vi ut det på fb, insta och blogg så nu har nog ingen missat det ;)

Ja, just det. Lite svårt att dölja då :p
  • Kawinna
    Milleman skrev 2015-10-16 19:52:37 följande:

Kawinna: hade du graviditetsdiabetes? (Har för mig det) vad fick du isf för behandling? Föddes ditt barn stort?

Ja, det hade jag. Fick till en början bara tabletter sen i v. 25 typ så fick jag insulin. Sonen vägde 4,8 kg när han kom så det kan väl räknas som stort ;) Tror ju att han blivit stor utan diabetes :)
  • Kawinna

Idag så har jag plussat igen! Vet inte riktigt om vi är glada eller inte... det var inte alls planerat. Jag hade äl-flytningar under en helg, trodde då att det var safe när vi hade sex på tisdagen. Men tydligen inte.

Passar inte alls med ett barn nu egentligen. Vi har börjat plugga båda två och har ganska mycket att fixa i huset. Vet inte hur vi ska göra...

Vi får tänka lite när chocken har lagt sig och vi landat lite. Känns helt sjukt egentligen! Men är nog glad iaf :)

• Kawinna
    Milleman skrev 2015-10-16 21:54:41 följande:

Men fick du tillväxtultraljud? Om, fick du beviljat snitt när de uppskattade barnets storlek?

Ja, tror det blev typ 6 ul totalt. De försökte få igång det men han ville inte komma ut, håll på i fyra dagar. Sedan blev det snitt. Misstänker du att du har det?
  • Kawinna
    Milleman skrev 2015-10-16 21:55:51 följande:

Oj! Grattis ändå...

Ni får väl smälta det i nån vecka! Hur gammal är den förste?

Han är ju bara sju månader. Visst, vi ville ha barnen tätt men inte så här tätt!
  • Kawinna
    Milleman skrev 2015-10-16 22:18:28 följande:
    Men det behöver ju inte bara vara negativt. Om ni ändå ville ha barn tätt tänker jag. Vill bara peppa.
    En abort är ju inte heller något kul att gå igenom. Många mår ju inte alls bra efteråt. Jag har inte koll på om det är svårare att bli gravid efter abort?
    Nej, precis. Jag tror att det kan vara bra för barnen att ha syskon tätt :)
    Tror inte jag skulle palla en abort. Har gjort en för många år sedan. Det var absolut rätt beslut då, men nu när vi redan har ett barn och vet vad vi väljer bort så känns det betydligt svårare. Så vi kommer att behålla, men det är bara att ställa in sig på att det blir tufft.
    Det ska inte vara några extra svårigheter att bli gravid efter en abort.
  • Kawinna
    Milleman skrev 2015-10-16 22:19:17 följande:
    Så de tyckte att det skulle bli en vaginal förlossning?
    Läkaren misstänker det. Jag vill verkligen inte få ett stort barn till.
    Ja, de ville väl helst det. Storleken ska inte spela någon roll tydligen, så länge värkarna är bra :) Men det kan jag ju inte svara på om det är helt sant eller inte..

Har du gjort en glukosbelastning? Jag fick göra mitt först ul i v. 14 så då kanske ni får se er bebbe snart :)
  • Kawinna
    Milleman skrev 2015-10-17 11:05:43 följande:

Nej men ska tydligen göra. Är inte det sjukt äckligt?

Milton vägde ju 5,3 kg men jag vill ha DN mindre bebis denna gång :)

Vi gjorde ul i v 7 och ca 10 så nästa är RUL :)

Vad skulle vara äckligt? :p

Oj, ja det var inte en liten kille det! Du får säkert snitt om du vill själv :)
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)