lindgrenmaria91 skrev 2014-05-02 09:28:15 följande:
Känner likadant som du, men även fast vi inte sagt något om syskon så tjatar alla på oss och frågar när barn nr 2 kommer och om vi inte borde vara gravida nu igen och då är ändå vår första barn "bara" ett år.
Är bara min allra bästa kompis som vet om att vi vill ha barnen tätt och hon frågar varje dag om jag är gravid, börjar bli aningen tröttsamt. Och då har vi inte ens börjat försöka få ett syskon, ska börja efter mensen som kommer här vilken dag som helst.
Det där tjatet :( jag tyckte det var som värst när sonen var precis 2 år. Det förväntades nästan av oss att skaffa nästa och avslöja en graviditet.
Nu är han strax 3 och tjatet har upphört faktiskt. Dels kanske för att vi sa till flera att vi VILLE ha en till men att det inte funkade fysiskt för min kropp och att vi faktiskt blev ledsna av tjatet för att vi längtar efter en till. Tror flera tog åt sig och förstod.
Tyvärr har man väl själv frågat andra om det är syskontankar på g. Men efter att själv fått tjatet på mig har jag varit väldigt försiktig med att fråga andra. Man kan ju såra någon rejält som kanske försökt få barn länge men som inte öppet berättat om problemen.
Det måste få vara upp till var och en om man vill ha 1 eller 5 år mellan barnen :)