• Milleman

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

corran skrev 2014-05-22 22:18:38 följande:

Okej, ja om du hade "äggvite"flytningar borde det vara ett bra tecken på äl. Gör ett test imorgon om du känner för det :)
    Håll alla tummar!!
  • Milleman
    Sofie92 skrev 2014-05-23 05:23:19 följande:

Även fast jag visste när jag hade äl förra gången så tog det 1.5 år att bli gravid. Det är inte bara äl som ska vara i fas utan allt med kroppen och inte bara din kropp utan även din partners kropp. Så även fast ni vet när ni har äl så är det inte ett säkert kort. Ville inte göra någon ledsen eller besviken men vill bara att ni ska se det från alla sidor. Både jag och maken har stor sexdrift och vi hade sex minst varannan dag, visst ibland tog det väl lite fler dagar. Jag lyckades bli gravid efter att jag gjort en äggledarundersökning ( man kollar om det finns trängningar och de spolar även äggledarna, AJ är bara förnamnet ) Men allt såg bra ut. Men många blir visst gravida efter en sådann undersökning.

Ja asså jag tar inte för givet att jag ska bli gravid för att jag vet när jag har ägglossning utan jag är mer förvirrad över att jag hade ägglossning (kan såklart inte garantera men test visade på lite också) men nu inte får mens.

Tester idag (både äl och grav) är negativa.

Jag kan ju ha haft fel på ägglossningen men är tveksam till det.
  • Milleman

Tog ett nytt gravtest nu. Så negativt det bara kan vara.

Förstår inte varför jag har ont i nedre magen och ljumsken om jag inte är gravid. Märkligt.

• Milleman
    corran skrev 2014-05-25 17:40:12 följande:

Dt är kanske yecken på att mensen kommer snart :/
    Förhoppningsvis. Har aldrig längtat efter mensen så mycket som jag gör nu så jag får en aning om hur cykeln ser ut. Verkar vara väldigt oregelbunden. Vi får väl börja ligga var tredje dag och hoppas på det bästa ändå. Får göra ett schema haha :P
  • Milleman

Håller tummarna och följer er alla :)

Här är det bara konstigt. Ingen mens och inget plus så jag har väl en helt annan cykel än jag kunde ana. Är på dag 39 nu. Kul :(

Men det är så konstigt. Varför har jag molvärk i nedre magen varje dag och varför är jag såå uppblåst i magen nedanför naveln? Brukar vara det över hela magen om jag är det. Och idag blev jag nästan rörd till tårar när jag hörde ett barn sjunga haha, det är inte likt mig. Fattar inte var den sensitiva sidan kom ifrån.

Det är bara så ovisst :(

• Milleman
    corran skrev 2014-05-29 16:19:07 följande:

Kroppen kanske hoppade över äl den här gångrn, det kansle är äl du känner av nu?elöer så va äl sen bara och mensen kpmmer steax. Hoppas! Så jobbigt att inte veta :(
    Jag har nästan aldrig längtat så här mycket efter mens haha :P eller hellre efter plus såklart men hade velat få nån koll.
  • Milleman

Idag hände två konstiga grejor. Den som inte gillar detaljer slutar läsa ;)

Min mens brukar börja med rosa flytningar och öka successivt.

Men idag fick jag helt plötsligt en droppe färskt blod på pappret. Sen ingenting nästa toabesök men på besöket efter det kom det ut en brunaktig slemklump i storlek av en mindre vindruva. Sen inget efter det. Har aldrig hänt förr. Vad var det? :/

• Milleman

Tror att jag fått missfall faktiskt :( helt annorlunda mensen och så den klumpen igår.

• Milleman
    Kawinna skrev 2014-05-31 12:55:11 följande:

Men har du börjat blöda mycket nu då?
    Nä men klart ljusrött blod och fick megaont i nedre magen innan.
  • Milleman
    corran skrev 2014-05-31 16:13:08 följande:

Tråkigt om de är så :( visar gravstester på något?
    Jag blev bara besviken på negativa gravtest så jag kommer inte ihåg när jag tog det senaste. Men jag har haft svaga positiva streck på äl-tester hela tiden.

Jättekonstigt. Har ju ingen aning om när jag har äl nästa gång.

Om man ska se det positiva i det hela så får jag hellre missfall utan att ha vetat att jag varit gravid än att få det efter ett lyckligt plus.
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)