• Kawinna

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

corran skrev 2014-11-05 20:01:29 följande:

Härligt! :) Hur har ni haft det på resan? 

Vi har haft det bra blir dock lite jobbigt att bo så inpå varandra med en kompis :p
  • Kawinna
    corran skrev 2014-11-06 18:39:50 följande:

hehe ja det kan jag förstå, borta bra men hemma bäst! :)

Hur mår du annars då?

mår bara bra tyvärr blev min tid hos bm flyttad till måndag.

Hur är det själv? Fått någon koll på äl?
  • Kawinna
    corran skrev 2014-11-06 21:10:24 följande:

Skönt att höra! :)

Ja jag tror att jag hade äl i måndags, är isf på äl +3 idag :)

Håller tummarna för att det är er tur nu
  • Kawinna
    corran skrev 2014-11-09 19:42:13 följande:

Äl + 6 idag, inbillar mig en del symptom men det behöver ju inte alls betyda något. Jag har haft symptom som ogravid förut så de säger ju inte så mycket.. Men man hoppas ju :) 

Hoppas det tyder på något bra jag fick symtom tidigare andra gången!
  • Kawinna
    corran skrev 2014-11-09 21:10:21 följande:

Ja hoppas hoppas verkligen! :) Är så otålig nu och vill bara veta..låt dagarna gå fort nu!

Du borde ju kunna testa i slutet av veckan iaf
  • Kawinna

Var hos bm igår och fick höra hjärtljud för första gången, så underbart hon stödde min teori om att det är en tjej där inne då hjärta slog runt 150 ska dit igen om tre veckor och mäta magen!

• Kawinna
    Milleman skrev 2014-11-11 07:13:32 följande:

Om man skulle gått på hjärtljuden skulle vår son vara en dotter ;)

Men vad härligt att lyssna på hjärtat!

När min mans mamma var in på förlossningen fick de en chock. Efter flickan kom även en pojke ut. De visste inte att det var tvillingar. När de hade lyssnat på hjärtljuden hade deras hjärtan slagit så lika takt ;) ultraljud gjorde man inte på rutin då.

Jo, det känns ju som att det är ganska individuellt hur hjärtat slår oavsett kön :p

Men gud vilken chock att få tvillingarna bara så där!
  • Kawinna
    corran skrev 2014-11-11 11:30:20 följande:

Hur va testet idag? :)

Fick en jätte liten blodfläck på pappret imorse, jag hoppas så jäkla mycket på att det var en nidblödning! 

Fick en nidblödning sist också och då plussade jag 2 dagar efter.

Ska nog ta ett test idag redan..vet att det inte kommer visa något men måste ändå :P

Håller tummarna för att det var en nid och att plusset kommer snart!
  • Kawinna
    Milleman skrev 2014-11-11 13:47:18 följande:

Nej tydligen inte. Pappan fick åka och köpa ny vagn och allt så de kunde ta hem barnen ;)

Det var ju 40 år sen så jag vet inte hur kontrollerna såg ut då.

Dessutom vägde barnen ca 3500 g var.

Hörde faktiskt om en som enligt ul skulle få en flicka och ut kom två pojkar, så det kan fortfarande bli lite tokigt :p
  • Kawinna
    Dakine skrev 2014-11-12 08:58:16 följande:

Här är vi inne på försök nr 16 ... Syskonet verkar inte vilja komma till oss. 

Sonen blev till direkt, utan problem. Jag har precis fått veta att jag har PCOS. Så nu blir det ner i vikt, sedan börja med hormonbehandling! 

Jag tror att vikten och att jag åt p piller innan sonen blev till spelade in då... 

Men nu vill vi lyckas ändå! Vill itne direkt börja om med p piller... 

Hoppas verkligen att ni lyckas med den hjälp ni fått! Hur känns det efter beskedet att du har pcos?

Klart ni kommer lyckas!
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)