Inlägg från: lindgrenmaria91 |Visa alla inlägg
  • lindgrenmaria91

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

corran skrev 2014-04-27 21:30:38 följande:

Ja det lät lagomt :) öppnade du dig långsamt wller hur då utdragen?
    njae, när jag kom in var jag öppen 4cm och efter epiduralen så gick det rätt fort. Dock så när själva krystarbetet kom igång så gick det trögt, och det blev för långdraget för bebisen som blev trött och svalde tillslut fostervatten och fick dras ut med sugklockan och andades inte när hon väl var ute. Så målbilden man hade, att få upp bebisen på bröstet skrikandes, den blev ju inte av alls eftersom dom sprang ut med henne direkt.
  • lindgrenmaria91
    Milleman skrev 2014-04-27 21:50:12 följande:
    Känner igen det sista du skrev där. Jag hörde bara hur de sa till min man att han tyvärr inte fick klippa navelsträngen. De gjorde det snabbt och sen sprang de :/ fruktansvärt jobbigt att ligga kvar och vänta.
    jag skrek "han ska klippa navelsträngen" , och fort gick det. Sen skjutsa dom iväg henne till Neo, så jag fick ju ligga där själv tills dom hjälpte mig iväg till henne. Och ja, den stunden man låg där utan att veta något var hemsk :(
  • lindgrenmaria91
    corran skrev 2014-04-27 21:50:22 följande:

Jaha, fy va jobbigt :( Jag krystade 30 min så det gick bra men hjärtslgen gick ner i slutet oxh de "hotade" med sugkloka som jag verkligen inte ville ha så jag fick som nya krafter tror jag sen ploppa han ut :P han var kritvit när han kom ut men återhämtae sig snabbt på mitt bröst så det gick bra!
    ja, jag ville inte sugklockan heller först men jag hade inget att säga till om då det var tvungen att gå fort. Men det gick bra till slut :)
  • lindgrenmaria91
    Milleman skrev 2014-04-27 22:00:09 följande:
    Usch vi får verkligen hoppas på bättre lycka nästa gång!

Var i landet bor ni? Jag bor i Göteborg.

Jaa, jag hoppas på det också :D

Jag bor i Småland, några mil från Kalmar :)

• lindgrenmaria91
    jemi01 skrev 2014-04-28 08:56:01 följande:
    Vilka minnen man får när jag läser om era förlossningar. Det var en så häftig upplevelse och jag längtar till nästa gång. Min dotter fick de också rusa iväg med då hon hade navelsträngen tre varv runt halsen och hade svalt massa fostervatten så hon kunde inte andas. Det var lite jobbigt men jag var faktiskt inte det minsta orolig. Hon vägde 2900g på bf+1.

Ja, jag tycker också det var en häftig upplevelse och det bästa jag varit med om. Men jag fick ingen information om vad som hände/hade hänt, utan fick snällt ligga där helt själv ovetandes om varför dom sprang iväg med henne. Men jag är glad att allt gick bra och ser framemot nästa gång :)

• lindgrenmaria91
    jemi01 skrev 2014-04-28 11:13:47 följande:
    Ok, ja då hade jag också varit orolig. När är hon född?

Hon är född i april -13 , BF+2 :)

Din lilla tjej då? :D

• lindgrenmaria91
    jemi01 skrev 2014-04-28 11:39:07 följande:
    Dec-12. Då har hon precis fyllt 1. Va roligt.
    Ja, tiden springer iväg haha :)  Och nu vill man bara att det ska gå fort till att få en liten till :)
  • lindgrenmaria91
    Milleman skrev 2014-04-29 18:46:29 följande:
    Har ni gjort nått speciellt för att "förbereda" kroppen för graviditet? Tänker främst om ni dragit ner på nått i kosten och lagt till vitaminer och så.
    Jag läste idag att man helst ska äta folsyra 3 månader innan man blir gravid. Jag trodde det var 1 månad.
    Jag dricker väldigt mycket Cola zero. Vill egentligen dra ner på det men det är svårt.
    Jag gjorde inget speciellt första gången och har inte gjort det denna gång heller, äter rätt bra i vanliga fall och dricker inte kaffe/läsk alls :)
  • lindgrenmaria91
    dietcoke skrev 2014-04-29 21:53:48 följande:
    Jag hoppar in här om det är okej? smile1.gif är 20 och tog ut min stav för en vecka sedan, vill så gärna att min son ska få ett syskon snart, har dock en magkänsla på att det kommer ta ett tag. Men äh, vem vet. smile1.gif
    Va kul :) Hur gammal är din son? :D Vi får hoppas det går fort hihi :D
  • lindgrenmaria91
    dietcoke skrev 2014-04-30 09:45:23 följande:
    Han är 1,5 ungefär. smile1.gif ditt/dina barn? (Sorry, orkar inte läsa igenom hela tråden!)
    haha det är lugnt, är många som skriver här :D Hon har precis fyllt 1 år :D
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)