• Milleman

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

corran skrev 2014-04-29 21:25:20 följande:

Äl + 4 idag och vi har gått runt på stan hela dagen, mitt under shopping rundan fick jag ilninhar typ nån litem cm snett nedanför navel, typ 3 små ilningar sen 3 till nu på kvöllen. Kan drt vara så att ägget fäste? Eööe är det för tidigt?

Vet inte om man kan känna det. Men hoppas kan man ju :)
  • Milleman

Köpte folsyra idag. Det blev änna lite verkligt nu att vi ska börja försöka oss på syskon :P

• Milleman
    corran skrev 2014-04-30 18:54:44 följande:

Härligt :)
    Ja :) och skrämmande. Nervöst. Många känslor :)

Har haft ont i fogen idag. Det gör mig orolig. Om jag har det redan nu, hur blir det så fort jag blir gravid? :/
  • Milleman
    corran skrev 2014-04-30 19:56:19 följande:

Lider med dig som har ont och är orolig :( håller verkligen tummarna att det imte blir som sist! Hjälper bälte?
    Just nu klarar jag mig med vetevärmare men jag har bälte, tens och kryckor i mina gömmor.

Man ska vara försiktig med bältet och smärtstillande. Man blir ju lurad att man inte har ont och gör helt fel rörelser för kroppen. Sen när bältet/smärtlindringen är borta får man sota för det.
  • Milleman
    corran skrev 2014-04-30 20:23:34 följande:

Okej, ja jag vet ju inte hur det är med sån foglossning. Hade bara lite när jag vänta sonen, får se hur det blir nu nästa graviditet
    Vi får hålla tummarna åt varandra att vi slipper! Hade du några andra besvär under graviditeten? Finns ju en del.
  • Milleman
    corran skrev 2014-04-30 20:35:05 följande:

Nja, skulle väl vara ilamåendet och kräkningarna första 12-15 veckorna.. Spydde dagligen, vågadr knappt gå ut i början för hände flera ggr att jag va tvungen att spy i nån buske efter vägen :( men eftervecka 12 aå blev de bättre och bättre. Svullande även upp något hemskt i slutet. Sista veckorna hae jag ont i föttwrna för se var som ballonger, fick åka in till fl utan skor :P Men jag ser ändå på min graviditet som bra :) finns de som har det värre!
    Hur gjorde du med jobb under illamåendet? Jag mådde inte jätteilla förra gången. Hur gör man om man mår pyton (och ev kräker) men inte vill avslöja en graviditet för chefen än?
  • Milleman
    corran skrev 2014-04-30 20:35:05 följande:

Nja, skulle väl vara ilamåendet och kräkningarna första 12-15 veckorna.. Spydde dagligen, vågadr knappt gå ut i början för hände flera ggr att jag va tvungen att spy i nån buske efter vägen :( men eftervecka 12 aå blev de bättre och bättre. Svullande även upp något hemskt i slutet. Sista veckorna hae jag ont i föttwrna för se var som ballonger, fick åka in till fl utan skor :P Men jag ser ändå på min graviditet som bra :) finns de som har det värre!
    Jag tror att jag hade min mans foppatofflor i stl 44 när vi åkte in ;) fy vad vatten man samlade. Det var ju riktigt varmt i maj 2011 så det kanske bidrog.
  • Milleman
    corran skrev 2014-04-30 21:04:23 följande:

Sjukt vad svullen jag är om magen..äl+5/6, är nog för tidigt för att vara ett ev symptom.. Ni skulle se min mage nu, v 20 minst ser jagut att vara i :O knasigt

Vilket försök är ni inne på nu? 3:e?
  • Milleman
    jemi01 skrev 2014-04-30 23:05:06 följande:

Jag köpte också folsyratabletter idag som jag ska börja ta. Nu är mensen äntligen över och dax att börja försöka baka bebis!!

Lycka till!!

Jag tror vi börjar nästa månad faktiskt :)
  • Milleman

Sonen sover och mannen jobbar natt. Det ger så mycket tid till tankar. På gott och ont. Har så mycket tankar och känslor kring det här med nytt barn. Men då vi inte vill att så många i vårt verkliga liv vet om våra tankar känner jag mig allt lite ensam.

Vi vill inte berätta om att vi vill ha en till då det bara blir frågor hela tiden om det blivit något. Stressande. Samtidigt vore det mysigt att ha någon att dela det med.

Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)