• Kawinna

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Milleman skrev 2014-06-26 23:04:25 följande:
    Jättejobbig. Därför vi väntat med andra barnet för vi inte vet om vi orkar gå igenom en ev lika jobbig graviditet till.

Jag var heltids sjukskriven från v 8-10 nånting. Kryckor och sängliggande pga grym foglossning. Sen samlade jag massa vätska och blev ju rätt deppig pga situationen. Tog lång tid även när sonen var född innan jag vart glad igen.

Har fortfarande (3 år senare) fortsatta, men dock lindriga, problem med ena fogen.

Sjukgymnasten sa att det inte finns en chans att jag klarar mig ifrån foglossning i en ny graviditet. Men jag hoppas att vi kan göra allt för att den ska bli så dräglig som möjligt.
    Men fy vad jobbigt! Förstår att ni velat vänta... Hoppas verkligen du får all hjälp och stöttning du kan få kommande graviditet :) och att den inte blir lika jobbig!
    Sofie92 skrev 2014-06-27 07:19:59 följande:

Tror inte det tog sig denna äl heller. Om det inte har varit jag så har är det mannen som varit sjuk varje äl de senaste 7 månaderna Rynkar på näsan Vi kommer nog bli friskare när dottern lärt sig att sova hela nätterna. 

Jobbigt.. Hoppas ni lyckats ändå :)

• Kawinna
    Milleman skrev 2014-06-27 23:58:06 följande:
    Har börjat få "konstigt" ont i magen. När jag sitter ner och lägger händerna på magen gör det ont under naveln. Som att något tar i. Inte helt olikt så det kändes sist när livmodern börjat växa. Så är ju inte fallet nu men det är över en vecka till jag bör ha mens och brukar inte känna såhär. Idéer?

Hoppas det är gravtecken!
    corran skrev 2014-06-28 08:16:05 följande:
    Klart det kan va tecken på graviditet, hoppas vetkligen det! :)

Själv så känner jag inte speciellt mkt :/ lite molvärk ibland men det har jag haft de tidigare försöken också så..

Har inte heller några symtom så vet inte om det tagit sig denna gång. Vi får se
  • Kawinna
    Nallebjörnis skrev 2014-06-28 11:16:22 följande:
    Rosa flytning idag.... bim på torsdag. ... bra eller dåligt? !?

Kan vara nidblödning
  • Kawinna
    corran skrev 2014-06-28 21:42:02 följande:
    Hade du några symptom när du plussa förra månaden?
    Nej faktiskt inte... Förutom extrem ryggvärk!
    Nu har jag börjat känna mig kissnödig ofta, så hoppas det är något :)
    Jag var gravid för några år sedan också och de symtom som var då var att mina bröst svälld upp otroligt mycket, både min make och jag såg en otrolig skillnad! (gjorde abort då).
  • Kawinna

Nu har samma huvudvärk kommit som jag hade förra månaden, tänk om det är ett liten frö där ändå!

• Kawinna
    Nallebjörnis skrev 2014-06-30 21:58:35 följande:
    Jag har fått

Har inte Bim förrän torsdag men kunde inte hålla mig längre...

Svagt men man ser det. Var ju inte med morgonurin så kan ju vara därför åxå

Grattis! Vilket försök var det på?

Jag har bim på lördag men tror det blir test imorgon
  • Kawinna
    Milleman skrev 2014-07-01 13:48:02 följande:

Jag är otålig samtidigt som jag inte vågar hoppas för mycket. Vill så gärna vara gravid nu och mysa med den tanken hela sommaren :)

Idag åkte vi på segelsemester så nu är det fokus på sonen 24/7 så jag vet inte när vi ska göra barn isåfall haha :P

Samma här, det skulle vara så härligt :)

Skönt att åka på semester! Kanske ni slappnar av så mycket att det tar sig på båten ;) någon snabbis efter läggdags borde ni kanske kunna få till!
  • Kawinna
    corran skrev 2014-07-01 21:26:46 följande:
    Äl + 9 idag känner inte speciellt mycket.. Lit ömma bröstvårtor och molvärk och hugg lpngt ner i magen ibland..blir nog ett test på tordag kanske :)

Hoppas det blir plus
  • Kawinna
    Milleman skrev 2014-07-02 09:49:34 följande:
    Kunde inte hålla mig så ville testa idag. Men så hittar vi inte testen nånstans XD haha. Ödet kanske!

Haha typiskt!
  • Kawinna
    Milleman skrev 2014-07-02 15:23:13 följande:
    Åh men usch... Jag har fått så ont i min främre fog. Typ aldrig haft och absolut aldrig i ogravit tillstånd :( känns som någon trycker in en. Stämjärn och ska bända sönder... Eller ja. Nästan!!

Varför?! :/

Låter inge kul att ha så ont! En fråga bara, var sitter dom här fogarna? känner mig lite dum men vet faktiskt inte. ..
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)