• Kawinna

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Sofie92 skrev 2014-06-03 09:22:06 följande:
    Jag har en dotter på snart 8 månader och det tog 1.5år att bli gravid.

Ammar du fortfarande eller har du använt något p-medel emellan? Kan ju vara det som gör att cykeln blir oregelbunden.
  • Kawinna
    Sofie92 skrev 2014-06-03 09:33:11 följande:
    Ne jag slutade amma helt när hon var 2 månader och har inte använt något p-medel.

Kanske något du ska kolla upp? Tänker eftersom det tog 1, 5 år förra gången att bli gravid så... är säkert inget fel men kan ju kännas skönt
  • Kawinna
    lilljohansson skrev 2014-06-03 14:43:24 följande:
    BIM på söndag.. tror inte att det tagit sig.. det enda man lyckats med denna månaden är att få urinvägsinfektion
    =( 
    har inga känningar alls på att det skulle va nåt så.. blir väl o ta nya tag..

Trist! Men ge inte upp fören mensen kommer :)
  • Kawinna
    Sofie92 skrev 2014-06-04 06:47:59 följande:
    Vi gjorde en utredning men de hittade inget "fel" på oss så jag blev spontan gravid. Jag ringde dit i måndags men det är samma sak denna gången man måste ha försökt i 1 år innan utredning. Jag vill ha tätt mellan barnen men vi började tidigt igen så om det kommer krävas en till utredning så kommer det inte att dra ut på tiden.

Men det är väl skönt att ni vet att det inte är "fel" på något! Tråkigt bara att ni måste vänta ett år igen innan ni får hjälp men förhoppningsvis har ni blivit gravida innan dess :)
  • Kawinna
    corran skrev 2014-06-04 14:45:41 följande:
    Kawinna - ska d göra testet snart? :D

Tänkte ta det imorgon bitti! :) orkar inte vänta till fredag och vågar inte testa på eftermiddags urin idag :P
  • Kawinna

Usch, var på toa och fick som en blodblandad flytning (brun, så gammalt blod). Bara på papperet men ändå. .. var på toa nyss och då var det inget. Blir ändå orolig

• Kawinna
    corran skrev 2014-06-04 21:27:45 följande:
    Usch förstår din oro :( gör ett test nu och se om du fått någon stegring!? Jag hade bruna och rosa flytningar tidig grav när jag vänta sonen. Höll på typ 1.5 vecka.. Är ändå ganska vanligt att man får små blödningar då bodkärl lättbrister när man är gracid. Så länge du inte störtblöder så är imte hoppet ute! men som sagt förståe orom :(

Har bara det digitala hemma så tänkte spara det tills imorgon. Hoppas att det bara var något tillfälligt, har inte varit något mer nu efter iaf! Men har fått superont i svanken nu också... får se om det blir något mer men hoppas innerligt att det är över nu försöker intala mig själv att det inte är så farligt när det var brunt.
  • Kawinna
    Madelen b skrev 2014-06-04 22:06:50 följande:
    M min första son blödde jag i nästan 3 v och han är nu 3 år! Håller tummarna att de är något helt ofarligt!

Tack känns bättre nu när jag hör era berättelser och när jag läst runt lite

Fick iaf gravid 1-2 veckor imorse! enligt mens så är jag i v. 5 så testet borde visa 2-3 veckor men eftersom jag inte har någon aning om när jag hade äl så är det säkert ingen fara
  • Kawinna
    längtan 89 skrev 2014-06-05 06:42:12 följande:
    Hänger på :) jag o min sambo ska försöka igen efter några månaders uppehåll. Har försökt 4-5 ggr förut. Första barnet. Jag är 25 o han 24. BIM 13 juli ????

Hej och välkommen! du menar väl bim 13 juni va? Eller har du ovanligt lång cykel?
  • Kawinna
    corran skrev 2014-06-05 09:57:09 följande:
    Va kul! Stort grattis! :D

Har fått missfall, började blöda mer på förmiddagen och har blödit sedan dess. Även kommit typ som koagler... pratade med gyn idag. Ska göra nytt test om 4 veckor och vi ska hålla oss ifrån bebisverkstaden tills dess.
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)