• Kawinna

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

Utbrytarkonst skrev 2014-05-17 08:35:39 följande:
    Hej, får man vara med här?Är 21 år (snart 22) och har en son på 22 månader och jag har precis slutat med p-piller och skall börja försöka bli gravid nu :)

Självklart! härligt! Hur lång tid tog det förra gången att bli gravid?
  • Kawinna
    Utbrytarkonst skrev 2014-05-19 11:45:19 följande:
    Det tog inte länge alls, 2 försök :)Slutade med p-piller förra månaden och har nu läst att det kan ta åratal innan man blir gravid efter användning av piller, så är lite orolig nu att det ska ta två år eller något! :/ Har dock bara använt det i ett halvår så det kanske är skillnad om man använder det i flera år... Har du barn sedan tidigare? :)

Vad skönt! Det är nog olika för alla när det tar sig efter pillerstopp, vissa blir ju gravida direkt Nej, inga barn så vi hoppas vi får vårt första 2015!
  • Kawinna
    Utbrytarkonst skrev 2014-05-19 21:14:43 följande:
    Okej, hoppas att det tar sig snart för er då :)

Ja, vi är inne på tredje försöket denna månad så nu vill jag verkligen bli gravid!
  • Kawinna
    Milleman skrev 2014-05-20 17:35:16 följande:
    Jag har ju tänkt fel. Varit mycket dagvill på sjukhuset.

Det är ju först imorgon jag har bim. Har ont i nedre magen och lite annat, men det kan lika gärna vara början till mensvärk. Får se får se.

Tog ett äl-test imorse bara för att. Det var inte 100% streck men det var ett tydligt streck :/

Positivt äl test så sent kan betyda graviditet!
  • Kawinna
    Milleman skrev 2014-05-20 20:48:33 följande:
    Ja jag vet men gravtest igår bim-2 var 100% negativt

Typiskt! Men är ju lite tidigt än
  • Kawinna

Ja, flytningar är nog ett säkert kort jag vill verkligen bli gravid nu så ska försöka att få till det varje dag nu för har äl på fredag (enligt app). Problemet är bara hur jag ska orka, har redan fem timmar övertid denna vecka :p

• Kawinna
    corran skrev 2014-05-21 21:02:10 följande:
    Kör på ;) Själv skulle jag aldrig ens vara sugen på sex varje dag haha

Jag har ganska stor sexdrift, eller vad man ska säga :p men min man är lite mer svår att övertala kanske! Haha
  • Kawinna
    corran skrev 2014-05-21 22:06:40 följande:
    Lyllo dig ;) hoppas han ställer upp nu då så det blir bebjis :D

Haha! Det får vi hoppas att det blir vill ju bli gravid nu! Men känner också att det inte gör något om det blir senare heller, bara inte bf blir efter september så vill helst inte ha senare eftersom många i släkten fyller år då.
  • Kawinna
    corran skrev 2014-05-26 19:28:57 följande:
    Åh så spännande! Hållrt tummarma stenhårt för ett plus på ons :D

Hur går det för dig corran? När har du bim?
  • Kawinna
    Sofie92 skrev 2014-05-27 08:42:05 följande:
    Jag trodde jag skulle kunna vänta tills i morgon men jag tog testet idag och det var neg 

Det börjar kännas hopplöst igen  Även fast vi inte skulle göra en stor grej av det så längtar jag såå efter en till. Det är så sjukt jobbigt att inte veta när eller om ens det kommer fungera denna gången. 1.5 år innan jag blev gravid förra gången och jag var ett vrak, vill inte genomgå samma sak igen 

Hoppas du får ett plus, kan ju vara för tidigt att testa! Ta ett test igen om några dagar
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)