Inlägg från: SupersurasunkSara |Visa alla inlägg
  • SupersurasunkSara

Fan vad jag hatar honom (pappan) j*vla egoistiska j*vla *s!!

Ge upp dina försök att få honom bli en närvarande och bra pappa. Det stjäl bara energi. Meddela att hans helger är hans och att du förväntar dig samtal i god tid om han inte tänker dyka upp eftersom du har planer och att om han inte hört av sig inom 30 min efter hämtningstid så uteblir umgänget för då gör ni det du hade planerat för egen del.

Lev sen ditt liv med ert barn, för ingenting du säger eller gör kan ändra på honom, han kkan bara ändra sig sjävl, om han vill.

En nyfiken fråga bara: var barnet planerat av er båda?

• SupersurasunkSara
    Anonym (arg!) skrev 2014-03-15 05:45:54 följande:
    Tack för era svar. Jag blir bara så ledsen när jag märker att han inte bryr sig om sitt barn, MITT älskade barn. Bryr sig inte tillräckligt för att försöka på alvar. Det gör ont i mig och jag vet inte hur jag ska förklara för min son. Jag vill säga att hans pappa är som han är, för annars får jag skulden, men jag vill heller inte att han ska känna sig bortvald, så då tar jag skulden och frågorna "varför får jag inte träffa pappa idag" osv. Blir så ledsen. Skönt att få ventilera någonstans. Men jag lever mitt liv med min son och min sambo och vi är en mysig liten familj själva. Nästan så jag önskade att pappan kunde försvinna helt för då kunde i alla fall min sambo ta över rollen som pappa i princip (som han redan gör men utan cred...).
    Du måste inte säga något förrän barnet frågar. MEN mitt råd till dig är att INTE säga något till barnet om att träffa pappa en viss dag. Kräv att pappan ringer samma dag och bekräftar umgänge annars blir det inget. Då blir tillfällena mer än glad överraskning istället för ständiga besvikelser.

Du, din sambo och din son får koncentrera er på ER familj istället. När barnet frågar varför han inte träffar pappa mer (OM han ens frågar, mina har aldrig frågat de har haft andra manliga förebilder som betytt er/verkat räcka) så säg som det är, att du inte vet varför pappa är som han är.
  • SupersurasunkSara
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-03-15 09:42:59 följande:
    Det bästa är väl att hämtning och lämning sker på förskolan. Då måste han ta ansvar eftersom pedagogerna på förskolan blir involverade. De kommer se om han dyker upp eller inte och han kommer få göra bort sig inför andra vuxna. Har ni bestämt vh så är det han som hämtar på fredag eftermiddag och lämnar på måndag morgon på förskolan. Då måste han ta ansvar.
    Det fungerar inte alltid tyvärr. Charmiga slackers skiter i det och säger något 'klarar' sig undan eftersom pedagogerna inte är där för att kritisera föräldraskapet. Det som händer är att de säger till att han måste ringa om han blir sen eller om han inte hinner alls så de kan ringa mamman.

Det skapar kanske bara mer trauma hos barnet som väntar och väntar på en pappa som aldrig kommer, hos TS som spänt måste vänta hemma och inte vet om barnet hämtas eller inte.

• SupersurasunkSara
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-03-15 11:24:02 följande:
    Fast då ser de att pappan inte tar sitt ansvar och när TS gör en anmälan till soc ska soc fråga förskolan och svarar de att de oftast får ringa mamman för pappan inte hämtar kommer både soc och senare tingsrätten se vad han är för ansvarstagande person.
    Vad ska tingsrätten göra åt det?
  • SupersurasunkSara
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-03-15 15:02:52 följande:
    Ja de ser ju iaf att pappan inte engagerar sig och om pappan får för sig att stämma TS ser de att han inte har engagerat sig. För man kan inte gå till tingsrätten och stämma folk och sedan tro att man får rätt när det bevisligen inte funnits ett intresse när ett avtal redan har funnits.
    Aha du menar så. Jo, fast det blir ju han som måste bevisa att avtal följts. Inte för att det behöver bli någon skillnad, en vän gick igenom detta och hon fick en barsk blick och orden: Ja men NU vill  ju pappan engagera sig, det är ju BRA!
    Det var 4 månader sen och pappan har redan brutit ett flertal ggr mot nya avtalet. Så...

Hur man än vänder sig har man arslet bak.
  • SupersurasunkSara

TS bör ju så klart skriva upp varje tillfälle pappan bryter mot avtalet och hur han bryter det ringde han? Dök han bara inte upp? Hur sent ringde han om han ringde och hur sent dyker han upp om han dyker upp. Så mycket som möjligt.

• SupersurasunkSara
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-03-15 15:25:00 följande:
    Ja. Ser tingsrätten att pappan inte följer avtalet kan han ju inte komma och kräva ditten och datten och mer. Då skulle nog domstolen säga till honom att följa det avtalet de redan har till punkt och pricka innan han kräver mera.
    Kanske. Så blev det inte för min kompis. Avtal fanns, han följde inte det för han ansåg sen att det inte passade hans jobb och fritid. (Vilket han inte sa i rätten) Sen när han stämde ville han ha fler dagar för att slippa underhåll (vilket han inte heller sa i rätten) och då fick han mer. Det var ju sååååå bra att han ville ta sitt ansvar nu så man skulle inte hänga kvar vid det gamla. Men som sagt. Han får nog ingen mer chans. Underhållet åker han ju dit på att betala iaf nu då han redan misskött sig så pass många ggr att hon i sin tur lämnat in en stämning för att få tillbaka det gamla.
Svar på tråden Fan vad jag hatar honom (pappan) j*vla egoistiska j*vla *s!!