• snobben00

Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014

Känner nog inte mer än molvärk till och från som tydligen är vanligt eftersom det ska tänjas ut en del Flört
    Jag har 3 långa veckor kvar till RUL.. 3 juni.
    Har brukat lyssna på hjärtat till och från på kvällarna och det känns bra med en liten försäkran om att hjärtat slår när man börjar tvivla. Räknade det till 157 slag/minut häromkvällen.
    Kan dock känna att det känns som att magen stannat i växten... ska väl inte säga för mycket för då exploderar den väl i storlek bara på nån vecka Glad

Ligger fortfarande på mage och läser på kvällarna, jag hoppas att det är ok men jag antar att den är ganska väl inbäddad och inte blir klämd, likadant kan jag känna när jag sitter framåtlutad och byxorna börjar strama.

• snobben00

Har börjat känna av molvärk/växtvärk allt oftare igen, läste att det är vanligt att det kommer tillbaka runt v.17/18
    Var hemma onsdag-fredag helt utslagen i migrän igen Rynkar på näsan Är så less!!!

I övrigt mår jag bra och känner inte längre av samma enorma trötthet som i början. Skrattande
    Kan tycka att jag har mindre mage på morgonen men däremot framåt kvällen exploderar magen nertill och känns ganska hård och stel... nån mer som känt av det?

• snobben00
    ser91 skrev 2014-05-19 09:02:20 följande:
    Min mage har mest rund form på morgonen, framför allt om jag ligger ner. Då är det som en kula som börjar vid naveln och går neråt. På kvällen har magen som flutit ut på sidorna mer, så ligger jag ned då så ser jag bara lite större ut än vanligt. Träffade en gammal kompis i lördags kväll som sa "det inte syns alls att du är gravid". Tusan då! Börjar jobba imorgon igen efter 5 veckors sjukskrivning. Vill att det ska synas så jag slipper berätta för fler, de kan väl bara se läget istället :P Rul vid kl 13.30 idag! Spännande! Hoppas den lille mår bra och att man kanske kan se könet.

Åh vad spännande med RUL Skrattande Du måste skriva och uppdatera oss efteråt!
  • snobben00
    ser91 skrev 2014-05-19 18:27:19 följande:
    Rul var jättekul! Allt gick bra. Bebisen tyckte dock inte om att visa sig så h*n rullade runt massa och gjorde typ som kullerbyttor. Lade flera ggr fötterna bakom huvudet. Barnmorskan tog en bild som hon sa att hon tog "bara för skojs skull", pga hur bebisen valde att lägga sig plötsligt. En hand vid huvudet, andra handen mellan benen, ena foten ovanför magen och andra foten i höjd med huvudet. Såg ut som en liten spindel :) Frågade om könet. Hon tyckte att det såg ut att vara en flicka :) Hon hade aldrig haft fel, när det gällde kön, under sin tid som barnmorska. Skulle det visa sig vara en pojke så ville hon att vi meddelade att hon sett fel, som feedback. Vi fick välja en bild gratis av de 6 bilder hon tagit. Sedan kostade det 30 kr per bild om man ville ha fler. Vi kunde inte välja mellan två, så vi köpte en bild så vi fick med oss båda hem :) Ringtestet jag gjorde själv sa flicka (om man ska lita på att det står rätt i alla trådar och fel i familjelivs lista med tecken på kön). Och kinesiska kalendern likaså. Så kanske det stämmer ändå ;) Enligt måtten på bebisen skulle bf vara 19:e oktober. Dagen före ivf-bf. Så stämde bra där med. Kan tydligen skilja upp till 6 dagar storleksmässigt trots ivf, men man ändrar ju inte bf-datum :)
    Vad roligt att allt gick så bra Solig Kul med en akrobat i magen Skrattande
    Jag har fortfarande dryga 2 veckor kvar till mitt RUL 3 juni, kommer då vara i v.18+6 jag hoppas det går att se kön då.... såååå spännande att få veta vad som finns därinne!
  • snobben00
    Danisen skrev 2014-05-20 06:35:41 följande:
    Jag har kollat i 2 kinesiska almanackor i ena står det pojke och andra flicka. Lustigt att det står olika?! Den ena almanackan googlade jag efter, den andra skickade Liberoklubben. Skumt...hehe.
    På Helsingborgs lasarett blir dem tjuriga om folk vill veta könet på sin bebis. Tur att vi inte vill veta då kanske smile1.gif

Vet att jag också kollade i olika kinesiska almanackor men alla visade tjej förutom en som visade kille. Spännande!
    Konstigt att dom blir tjuriga om man frågar, ser dom och man vill veta ska det väl inte vara några sura miner tycker man.
  • snobben00
    ser91 skrev 2014-05-20 06:09:40 följande:
    Jag är i v 18+0 idag och de kunde ju se kön igår för mig :) Så det borde inte vara något problem när du ska dit snobben00. Dock kan de ju aldrig garantera att de sett rätt.

Ja vi får väl se. När vi gjorde kub-testet var den lille inte alls samarbetsvillig och ville inte vända sig rätt så vi fick komma tillbaka och försöka igen efter påskhelgen och även då var det svårt och tog tid innan den ville ligga rätt så hon kunde mäta nackspalten.
    Så det blir intressant att se om den vill samarbeta lite när det är dags för RUL Glad
  • snobben00

Kan börja irritera mig på att jag fått sån degmage som putar ut upptill runt naveln och ovanför, som att organ och tarmar börjar flytta sig för att göra plats och därmed verkligen framhäver det lilla överskott jag hade på magen mer nu än tidigare.
    Känner ibland mer som att jag ätit för mycket än att jag är gravid Glad och då är jag ändå normalbyggd och normalviktig i övrigt. (eller var?! Obestämd)

Ser snarare fet ut än gravid.... suck Rynkar på näsan
    men det lär nog hinna ändras ju längre tiden går hoppas jag Glad

Nån mer som märkt av detta?

• snobben00
    Danisen skrev 2014-05-20 09:50:55 följande:

Ja, men tydligen är det alldeles för många aborter som ser här p.g.a könet. Så dem brukar inte vilja berätta oavsett. För oss spelar det ingen roll eftersom vi inte vill veta smile1.gif .

Min mage är också degig, men med kläder på ser jag bara gravid ut haha... hoppas bara den växer som den ska och att allt är normalt. Jag är fruktansvärt nervös inför RUL nu. Tvivlar t.om på att där är något överhuvudtaget smile4.gif är så rädd.
    Känner igen den där oron speciellt nu innan man känner något regelbundet från fostret. Jag brukar lyssna på hjärtat nån gång varje vecka för att i alla fall få den försäkran... men visst är man orolig att nåt inte ska se bra ut på RUL
  • snobben00
    BlankaBlanka skrev 2014-05-20 13:21:46 följande:
    Ja fattar oron, jag undrar om den någonsin släpper... Jag är i allafall väldigt stor! Gud vågar inte väga mig. Började på 57 kilo och nu väger jag ca 64. Barnmorskan sa att det är för att jag var så lite från början. I morgon kl 8:30 är det dax för RUL för mig. Har tagit ledigt hela dagen för om det skulle vara något. Hoppas hoppas allt går vägen. Om det så ska jag fira med att köpa mitt första bebis plagg.
    Lycka till imorn, det kommer gå bra Glad
    Jag längtar till mitt RUL men det är ju evigheter bort Rynkar på näsan 3 juni.... det är 2 långa veckor kvar. Vill ha det överstökat och få veta att allt ser bra ut så man kan börja planera och handla.
  • snobben00
    ser91 skrev 2014-05-19 18:27:19 följande:
    Rul var jättekul! Allt gick bra. Bebisen tyckte dock inte om att visa sig så h*n rullade runt massa och gjorde typ som kullerbyttor. Lade flera ggr fötterna bakom huvudet. Barnmorskan tog en bild som hon sa att hon tog "bara för skojs skull", pga hur bebisen valde att lägga sig plötsligt. En hand vid huvudet, andra handen mellan benen, ena foten ovanför magen och andra foten i höjd med huvudet. Såg ut som en liten spindel :) Frågade om könet. Hon tyckte att det såg ut att vara en flicka :) Hon hade aldrig haft fel, när det gällde kön, under sin tid som barnmorska. Skulle det visa sig vara en pojke så ville hon att vi meddelade att hon sett fel, som feedback. Vi fick välja en bild gratis av de 6 bilder hon tagit. Sedan kostade det 30 kr per bild om man ville ha fler. Vi kunde inte välja mellan två, så vi köpte en bild så vi fick med oss båda hem :) Ringtestet jag gjorde själv sa flicka (om man ska lita på att det står rätt i alla trådar och fel i familjelivs lista med tecken på kön). Och kinesiska kalendern likaså. Så kanske det stämmer ändå ;) Enligt måtten på bebisen skulle bf vara 19:e oktober. Dagen före ivf-bf. Så stämde bra där med. Kan tydligen skilja upp till 6 dagar storleksmässigt trots ivf, men man ändrar ju inte bf-datum :)
    Lyssnar man på hjärtat eller kollar hjärtrytmen vid RUL?
Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014