ser91 skrev 2014-05-19 18:27:19 följande:
Rul var jättekul! Allt gick bra. Bebisen tyckte dock inte om att visa sig så h*n rullade runt massa och gjorde typ som kullerbyttor. Lade flera ggr fötterna bakom huvudet. Barnmorskan tog en bild som hon sa att hon tog "bara för skojs skull", pga hur bebisen valde att lägga sig plötsligt. En hand vid huvudet, andra handen mellan benen, ena foten ovanför magen och andra foten i höjd med huvudet. Såg ut som en liten spindel :) Frågade om könet. Hon tyckte att det såg ut att vara en flicka :) Hon hade aldrig haft fel, när det gällde kön, under sin tid som barnmorska. Skulle det visa sig vara en pojke så ville hon att vi meddelade att hon sett fel, som feedback. Vi fick välja en bild gratis av de 6 bilder hon tagit. Sedan kostade det 30 kr per bild om man ville ha fler. Vi kunde inte välja mellan två, så vi köpte en bild så vi fick med oss båda hem :) Ringtestet jag gjorde själv sa flicka (om man ska lita på att det står rätt i alla trådar och fel i familjelivs lista med tecken på kön). Och kinesiska kalendern likaså. Så kanske det stämmer ändå ;) Enligt måtten på bebisen skulle bf vara 19:e oktober. Dagen före ivf-bf. Så stämde bra där med. Kan tydligen skilja upp till 6 dagar storleksmässigt trots ivf, men man ändrar ju inte bf-datum :)
Vad roligt att allt gick så bra
Kul med en akrobat i magen
Jag har fortfarande dryga 2 veckor kvar till mitt RUL 3 juni, kommer då vara i v.18+6 jag hoppas det går att se kön då.... såååå spännande att få veta vad som finns därinne!